درمکه برگزار شد،

دعای پرفیض کمیل درهتل های محل اقامت زائران ایرانی  

زائران ایرانی بیت الله الحرام دعای روحبخش کمیل را در مکه مکرمه زمزمه کردند. 



 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران ایرانی در شب ابراز بندگی مومنان به درگاه پروردگار کریم دعای پرفیض کمیل را درفضایی معنوی در جوار بیت الله الحرام زمزمه کردند. 
حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درمراسم دعای کمیل زائران کشورمان درهتل هالیدی ان با اشاره به اینکه خداوند حضرت ابراهیم و پیامبر گرامی اسلام را بعنوان الگو برای مسلمانان قرارداده است ، به زائران توصیه کرد که زندگی نورانی و خلق و خو و رفتار پیامبر و آنچه را که سبک زندگی دینی می نامیم؛ محور والگوی زندگی خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه درآیه 21 سوره احزاب " لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ " پیامبربعنوان الگوی نیکو معرفی شده است ، افزود: اسلام مجسم و نتیجه اسلام را می توان در وجود پیامبر اکرم و اخلاق و رفتار و آنچه در روایات درباره زندگی آن بزرگوار ثبت شده  است ، مشاهده کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آیه چهار سوره ممتحنه " لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ " ادامه داد: خداوند در مکه مکرمه ابراهیم خلیل را اسوه و الگو معرفی کرده است تا هر حاجی که به این سرزمین نورانی مشرف می شود مبنای زندگی دینی خود را بر اساس آنچه که از سیره حضرت ابراهیم در قرآن نقل شده است ؛ تنطیم کند.
وی مقام حضرت ابراهیم را در قرآن برجسته توصیف کرد و افزود: خداوند تبارک و تعالی آن حضرت را بعنوان دوست خود انتخاب و معرفی کرده است.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در 69 آیه قرآن نام ابراهیم خلیل ذکر شده ودر 25 سوره هم خداوند درباره حضرت ابراهیم سخن گفته است ، اظهار داشت: همه این موارد نشاندهنده جایگاه رفیع این پیامبر اولوالعزم است.
وی با بیان آیه 123 سوره نحل " ثمَّ أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا " افزود: این آیه از رسول گرامی اسلام می خواهد که از دین ، مرام و روش ابراهیم خلیل پیروی کند .
وی اضافه کرد: پایه و اساس دین حنیف به حضرت ابراهیم مربوط می شود البته همه انبیاء خواستگاهشان اسلام بوده و دین در زمان پیامبر اکرم کامل می شود.
نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه بدلیل ویژگی های حضرت ابراهیم خداوند بر ایشان درود می فرستد ، اظهار داشت: حضرت ابراهیم یک نفر بود اما قرآن او را امت معرفی می کند لذا پیروان اهل بیت نیز باید اینگونه باشند و هر چند یک فرد هستند  لیکن در مجموع نقش یک امت را پیاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی این نقش  درامام راحل تجلی یافت، افزود: یک مرجع تقلید ، یک روحانی عارف و فقیه و یک شخصیت برجسته دینی می تواند با نقشی که ایفا می کند قدرت های بزرگ را به ذلت بکشاند و ملتی را از زیر یوغ استبداد برهاند و زمینه را برای ایجاد یک نظام دینی و اسلامی فراهم کند.
سرپرست حجاج ایرانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی  که خانواده اش در این مراسم حضور داشتند، گفت: یک جوان در این سن و سال می تواند به مقام و منزلتی برسد که مقتدی برای جوانان وحجت برای عموم مسلمانان باشد و درمقام دفاع از دین صبور وشجاع در برابر دشمنان بایستد و از شرف دین دفاع کند.
نماینده ولی فقیه ویژگی دوم حضرت ابراهیم را مطیع بودن در برابر خدا دانست و اظهار داشت: حجاج در این سرزمین باید درس بگیرند که مطیع محض خدا شده و وقتی به وطن بازمی گردند دیگر هوای نفس ، آنها را به خود متمایل نکند وجاذبه های کاذب دنیا آنها را از خدا جدا ننماید.
وی افزود: طواف و گردش دور کعبه به این معناست که ما آمده ایم خدا را محور زندگی خود قرار دهیم.
وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم سپاسگزار خدا و نعمت های بی پایان الهی بود، گفت: نعمت های الهی قابل شمارش نیست و باید در برابر این همه نعمت شکرگزار بود و اگر محنتی هم به ما برسد امتحان الهی است.    
سرپرست حجاج ایرانی از رسیدن حضرت ابراهیم به مقام انسان کامل و رشد یافته بعنوان ویژگی چهارم آن حضرت نام برد و افزود: انسان باید در دنیا مراقب باشد تا شیاطین جن و انس در مسیر هدایت نتوانند دین و ایمان او را بربایند.
وی افزود: انسان مسلمان انسان  رشد یافته ، هوشیار، با بصیرت ، با تقوی و تحلیل گر است و می تواند بین حق و باطل را تمیز یدهد.
وی با اشاره به اینکه خانواده های شهدا با ایستادگی قهرمانانه  اجازه ندادند دشمن سوء استفاده کند،  تصریح کرد: مومن مثل کوه استوار می ایستد و نمی لرزد و این درسی است که می توان کنار کعبه فراگرفت.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکردر ادامه با بیان اینکه ابراهیم خلیل در معرض امتحان های سخت  الهی قرار گرفت، به ذکر دو نمونه از این امتحان ها پرداخت و گفت: اگر زبان به غیبت کردن ، تهمت زدن و ریختن آبروی افراد و.. عادت کند این انسان به سوی پرتگاه می رود و سقوط می کند.
وی افزود: هر مسلمانی که به شئونات دینی توجه دارد با تقوی ، درستی ، راستی ، تلاش و کوشش می تواند در مسیر حضرت علی (ع) قرار گیرد و دنباله رو آن حضرت باشد.
وی داستان آوردن حضرت هاجربه سرزمین خشک و بی آب و علف مکه را یکی دیگر ازامتحانات حضرت ابراهیم عنوان کرد و با اشاره به تلاش حضرت هاجربرای یافتن آب و نحوه جوشیدن زمزم از زمین ، افزود: از آن زمان تاکنون حاجیانی که به این سرزمین مشرف می شوند از آب این چشمه بهره مند می گردند.  
گفتنی است مراسم دعای کمیل این هفته در مکه در چهارهتل هالیدی ان ، ویولت، جدوی صدقی و میزاب السابق به صورت متمرکز برگزار شد و زائران ایرانی با  نوحه خوانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در جوار کعبه به سوگ نشسته و اشک ریختند.
 




نظرات کاربران