حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان:

بهترین ره آورد حج نورانیت و تحول اخلاقی زائرین است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری درجمع زائرین ایرانی با بیان اینکه آلوده آمدن پیش خدا عیب نیست بلکه آلوده برگشتن عیب است، اظهار داشت: بهترین سوغاتی حجاج تحول معنوی و اخلاقی است که با توبه  انسان دست یافتنی است.




به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ازمکه مکرمه، حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان سخنران بعثه مقام معظم رهبری پیش از مراسم دعای کمیل درجمع زائرین خوزستانی و اصفهانی درهتل میزاب السابق تصریح کرد: حج زنگار معاصی را می زداید وفرصت تحول معنوی و اخلاقی در زائرین بیت الله الحرام را فراهم می کند و همین فرصت بهترین سوغات و ره آورد این سرزمین مقدس است.
سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به داستان حضرت اسماعیل وجوشش چشمه زمزم گفت: آب به تعبیر قرآن مایه حیات است و جوشش زمزم یک پیام الهی برای همه بندگان در طول تاریخ بوده ومفهوم آن این است که خداوند متعال هیچگاه بندگانش را رها نمی کند و همواره از آنها محافظت می نماید.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان با بیان اینکه  در شب پر فضیلت جمعه ، در زمان خوب و در بهترین نقطه عالم خاکی عناصر مورد نیاز برای تحول روحی و معنوی زائرین فراهم است خطاب به آنان گفت: تلاش کنید از این فرصت بی نظیر برای توبه حقیقی و دستیابی به احسن الحال حداکثر بهره را ببرید.
وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مکه مکرمه را محبوب ترین زمین نزد خدا و محل تجدید بیعت و تجدید عهد با خداوند دانست و افزود: زائرین بعد از حج تلاش کنند تا به عهد خود با خداوند متعال پایدار بمانند.
درادامه این مراسم  دعای کمیل با قرائت آقای مقدمی و مداحی دلنشین آقای فراهانی از قاریان و مداحان اهل بیت قرائت شد و زائرین فرازهای دلنشین آن را با هم زمزمه کردند.
گفتنی  است هتل میزاب السابق میزبان 1400 نفر از زائرین خوزستانی و اصفهانی حج 97 است.




نظرات کاربران