حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: امسال شرایط حج بهتر از سال گذشته است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه امسال شرایط حج بهتر از سال گذشته است گفت: به دنبال این هستیم که مشکلات احتمالی پیش آمده در سفر حج را در اولین فرصت حل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر پس از بازدید از هتل میلینیوم شهر مکه مکرمه با بیان اینکه هدف ما از سرکشی به هتل‌ها این است که شرایط حجاج را از نزدیک مشاهده کنیم، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که اگر احیانا مشکلی وجود دارد، آن مشکل را در اولین فرصت را حل کنیم و اگر مشکل باید در دراز مدت حل شود، آن را در کمیته‌هایی که بعد از سفر حج تشکیل می‌شود، بررسی کنیم.
وی با اشاره به اینکه روزانه به همراه رییس سازمان حج و زیارت از هتل‌های حجاج کشورمان بازدید داریم، تصریح کرد:‌ در مجموع شرایط ما از سال قبل بهتر است. ما 26کمیته کارشناسی را بعد از حج سال گذشته تشکیل دادیم و در طول سال تصمیات خوبی هم برای برگزاری بهتر حج  امسال گرفته شده است  و همین تصمیات میزان رضایت حجاج را بیشتر کرده است البته کاستی‌هایی هم وجود دارد ولی امیدوارم که بتوانیم نمره قبولی در برگزاری حج امسال بدست بیاوریم.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین درباره متفاوت بودن مدت زمان سفر حجاج بیان کرد: دولت عربستان اعلام کرده است که به دلیل محدودیت فرودگاهی، زائران باید در مدت زمان بیشتری به سرزمین وحی بیایند و آنها  از روزهای اولیه ماه ذی القعده به ما اجازه پرواز داده‌اند بنابراین کسانی که روزهای اول اعزام می‌شوند چون باید در ایام تشریق در مکه باشند، مدت بیشتری در سفر هستند اما کسانی که روزهای بعدی می‌آیند مدت سفر آنها 30تا 32  روز بیشتر نخواهد بود.


 


| شناسه مطلب: 89781




قاضی عسکر حج97



نظرات کاربران