در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی
در مکه انجام شد،

دیدار وزیرحج افغانستان با سرپرست حجاج ایرانی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: کنگره عظیم حج فرصت مغتنمی برای چاره اندیشی و ارائه راهکاربرای حل مشکلات امت اسلامی است.


 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف جمهوری افغانستان  در صدر هیئتی از مدیران حج این کشورشب گذشته (جمعه شب) با حجت الا سلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار و درباره راههای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه حج گفتگو کرد.
دراین دیدارحجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرسفر سال گذشته هیئت حج افغانستان به کشورمان را در تقویت روابط دو طرف مفید ارزیابی کرد و گفت: دوستی و همسایگی  ایران وافغانستان می طلبد که هر روزارتباطات و پیوندهای خود را در حوزه حج استمراربخشیده و قوی ترکنیم.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین به تجارب کشورمان درزمینه امور فرهنگی ، استفاده از آشپزخانه مرکزی برای پخت غذای حجاج ، راه اندازی درمانگاه و بیمارستان برای ارائه خدمات پزشکی ، درمانی و دارویی به زائران و فعالیت های فرهنگی و دینی در حوزه اهل سنت اشاره کرد و وزیر حج افغانستان گفت: ما علاقمندیم همچنان ازتجارب و نوآوریهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف بهره مند شویم .
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه خرید سوغات با هدف تقویت اقتصاد داخلی امسال از اولویت های ما درحوزه حج بوده است ، افزود: درحوزه تاثیرگذاری حج، علمای دوکشورمی توانند درخصوص راهکارهای ایجاد تحول روحی واخلاقی درزائران همفکری نمایند.
امیرالحاج ایران در ادامه مهمترین نیاز جهان اسلام را در عصر حاضر وحدت امت اسلامی ذکر و تاکید کرد: زمان دامن زدن به اختلافات و جهل نسبت به مذاهب گذشته است و هر کس به اختلافات دامن بزند عامل بیگانه است.
وی افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت های دو کشور، پیوندهای ما و شما روزبروزمی تواند قوی تر شود و همکاری هایمان توسعه یابد.
بر پایه این گزارش ، وزیر ارشاد و حج افغانستان نیز با استقبال از توسعه روابط دو طرف در حوزه حج ، اظهار داشت: همسایگی با جمهوری اسلامی ایران نعمت بسیار خوبی است و ما با استفاده ازتجارب ایران توانستیم حج خود را پایه ریزی کنیم.
آقای فیض محمد عثمانی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در افغانستان ، منشاء فتنه و نفاق علیه وحدت و انسجام مردم این کشور را دشمنان دانست و گفت: ما در صحنه های مختلف نماد بسیار خوبی از وحدت ، همدلی و اخوت را در بین مردم شاهدیم و سرباز شیعه وسنی درکنار یکدیگر از دولت و مردم حمایت می کنند. 
وی درادامه اقداماتی را که با هدف ضابطه مند کردن حج در کشورش صورت گرفته بیان و تصریح کرد: در زمانی که هزینه های حج فشار زیادی به حجاج وارد می کند کشورهای اسلامی با همکاری و تعامل با یکدیگرمی توانند پیشنهادات خود را در خصوص راهکارهای صرفه جویی و افزایش نیافتن هزینه ها به کشور میزبان ارائه دهند.
وی همچنین حضور سی هزار زائر افغانستانی در حج امسال را یادآور شد و تصریح کرد: رفع دغدغه های حجاج اولویت ماست و استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران خدمت بزرگی به حجاج افغان محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه دشمنان با براه انداختن بحران اقتصادی بدنبال ایجاد نگرانی در بین مردم منطقه هستند ، افزود: در این شرایط اتحاد و همبستگی بیشتر ضروری است .
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرنیز اینگونه اقدامات دشمنان را نشاندهنده کینه آنها از اسلام دانست و گفت: جنگ به ویرانی و ازبین رفتن بنیه اقتصادی کشورها منجرمی شود در حالیکه آنها از طریق مذاکره می توانند مسایل منطقه ای را حل کنند.
نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه حج بیرق اسلام است ، افزود: بعثه های کشورهای اسلامی باید برای بهتر اداره شدن حج هم اندیشی و بستر برگزاری بهتر حج را فراهم کنند.


.
 




نظرات کاربران