بازدید سرپرست حجاج ایرانی از بزرگترین آشپزخانه پخت غذای زائران ایرانی در مکه 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز از آشپزخانه های مرکزی پخت غذا برای زائران ایرانی درمکه مکرمه بازدید و در فضایی صمیمی با آشپزها و عوامل آن گفتگو کرد. 



به گزارش خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی حج ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آشپزخانه الافندی که ظرفیت طبخ هفتاد هزار پرس غذا در هروعده را دارد از روند  آماده سازی مواد غذایی و پخت غذا بازدید کرد.
در این بازدید سرپرست حجاج ایرانی با توضیحات آقای علی راستگو مدیرایرانی آشپزخانه مرکزی الافندی از روند آماده سازی این آشپزخانه برای بهره برداری درحج امسال مطلع  شد  و تلاش مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این جهت را قابل تقدیر دانست.  
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین خطاب به آشپزهایی که در سالن آماده سازی و پخت غذا مشغول فعالیت بودند، اظهار داشت: شما برای تهیه غذایی که مورد رضایت زائران باشد تلاش زیادی می کنید و لحظه لحظه این کار بزرگ ؛ عبادت و نزد خدا محفوظ است.
دراین بازدید که چند تن از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر را همراهی می کردند نماینده ولی فقیه به هنگام ورود به بخش های انبار و تدارکات ، با ذکر صلوات و قرائت اشعارمورد استقبال قرار گرفت و به کارکنان این بخش ها گفت: لحظه لحظه خدمت گذاری به حجاج غنیمت است و الحمدالله شما از این نعمت برخوردارید.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین در نشست با مجموعه دست اندرکاران این مجموعه بزرگ طبخ غذا ، با اشاره به اینکه زائران ازنان پخته شده هم رضایت دارند،اظهار داشت: این کار باید توسعه یافته بتدریج همه زائران را در برگیرد.
وی افزود: شما با ارائه خدمات بهتر به سلامت  حجاج کمک می کنید و رضایت زائران برای شما کافی است و در ثواب آنان شریک هستید. 
در این بازدید آقای علی راستگو مدیر آشپزخانه  الافندی از پخت 51 هزار پرس غذا در هر وعده غذایی خبر داد و اظهار داشت: این تعداد در روزهای آینده با ورود همه زائران به مکه به هفتاد هزار پرس در هر وعده خواهد رسید.
وی افزود: دراین مجموعه 212 نفر روزانه بیش از 15 ساعت به عشق خدمت به حجاج خالصانه کار می کنند.
سرپرست حجاج ایرانی سپس به آشپزخانه ابوالجدایل رفت ودر بازدید از سالن پخت غذا که شدت گرمای هوا بالا بود، خطاب به آشپزها گفت: خدا به شما قوت بدهد و از همه قبول کند که با وجود سختی شرایط محیط کار با تلاش فراوان به حجاج خدمت می کنید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: شما که با کار و تلاش خود رضایت زائران را جلب می کنید نزد خداوند اجر و ثواب فراوانی دارید.
در بازدید سرپرست حجاج ایرانی از سالن های پخت برنج و خورشت آقای حسین صمدی مدیر ایرانی آشپزخانه ابوالجدایل  گزارشی از روند تامین  مواد غذایی و طبخ غذا در این مجموعه ارائه کرد و گفت: با تلاش بی وقفه  55 نفر از آشپزها و عوامل ایرانی هم اکنون در هر وعده  ده هزار پرس غذا آماده   می شود که در روزهای پیک به شانزده هزار پرس خواهد رسید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با بیان خسته نباشید به همه عوامل درخصوص اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش گرمای موجود در فضای فعالیت کارکنان این آشپزخانه تذکراتی داد.
گفتنی است غذای بیش از 86 هزار زائر ایرانی حج تمتع امسال دردو آشپزخانه الافندی و ابوالجدایل پخت و توزیع می شود و از نظر بهداشتی نیز کارشناسان هیئث پزشکی بر روند آن نظارت دارند. 
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران