دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج

دیداررئیس و اعضای مرکزپزشکی حج و زیارت با سرپرست حجاج ایرانی / تقدیر نماینده ولی فقیه از بکارگیری راهکارهای جدید در پزشکی حج

مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان امروز با  حجت السلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در بعثه مقام معظم رهبری درمکه مکرمه دیدار و گفتگو کردند.

 



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی مراکز درمانی درمکه و مدینه و بکارگیری راهکارهای جدید با هدف ارائه خدمات کیفی به زائران ایرانی تقدیر و خاطرنشان کرد: حضورهیئت پزشکی درحج ، آرامش خاطر زائران را فراهم و دغدغه آنان را برطرف می کند.
سرپرست حجاج ایرانی برلزوم توجیه زائران در جلسات کاروانها در خصوص شرایط ایام تشریق تاکید کرد و تدابیر اندیشیده شده درسالهای گذشته را درحفظ سلامت حجاج موثر دانست.
وی گفت: بحمدالهه برنامه ریزی ها نسبت به گذشته بهتر است واین روند که همه ساله با بهره گیری از تجربیات گذشته مشکلات به حداقل برسد، باید پیگیری شود.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون مشکل جدی در حوزه پزشکی گزارش نشده است، ابراز امیدواری کرد تا زائران پس از انجام مناسک حج ، سالم به آغوش خانواده هایشان باز گردند.
وی بازنگری درساختار و چگونگی سرویس دهی درجهت ارتقای خدمات رسانی به حجاج را مفید ارزیابی کرد و گفت: درطرح تعالی حج که در حال بازنگری است حوزه پزشکی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از کارشناسان مجرب این حوزه بررسی های لازم انجام ونهایی شود.
وی تاکید کرد: چارچوب و شیوه کار و دستورالعمل های لازم و ساختار قوی باید مشخص شود و بر این اساس آن ، سیاست ها تدوین گردد.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین لزوم ارتباط مرکز پزشکی حج و زیارت با مراکز درمانی کشورمیزبان برای استفاده ازخدمات در مشاعر وبیمارستان ها را یادآور شد و از حاضران خواست که تجربیات خود را ثبت کنند.
حجت السلام والمسلمین قاضی عسکر دراین دیدارهمچنین درخصوص نظارت کارشناس بهداشت برآشپزخانه های مرکزی طبخ غذا برای زائران ایرانی درمکه تذکراتی داد و برلزوم توجه به  سلامت زائران و آشپزها تاکید کرد.   
وی همچنین توصیه کرد با شناسایی فراوانی‌ بیماری‌ها و علت  مراجعات زائران به مطب ها و درمانگاه‌ های مرکز پزشکی تمهیداتی در زمینه کاهش و یا پیشگیری ازبیماری‌های رایج اندیشیده شود.
برپایه این گزارش در ابتدای این دیدار دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، از اقدامات صورت گرفته درحوزه پزشکی حج گزارش داد و به بکارگیری سه نرم افزارمعاینات در مطب ها ، درمانگاههای مدینه و مکه و بیمارستان مکه اشاره کرد. 
وی گفت: امسال درمناطق پنج گانه در مکه و سه گانه در مدینه از حضور متخصصین رشته های مختلف پزشکی استفاده شده و ارائه خدمات در مشاعر به صورت متمرکز در مکاتب 8 گانه انجام خواهد شد.
بگفته وی هیئت پزشکی حج و زیارت متشکل از560 نفردرمطب های مستقر درهتل ها ، درمانگاههای مدینه و مکه  و بیمارستان مکه تا پایان عملیات حج به زائران ایرانی خدمات ارائه می دهند.  
این گزارش حاکیست ، دراین دیدار همچنین چند تن از حاضران نقطه نظرات خود را در خصوص فعالیت هایی که در حوزه پزشکی حج صورت می گیرد بیان و پیشنهاداتی را در خصوص حفظ سلامت زائران و راههای پیشگیری از برخی بیماری ها ارائه کردند. 
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران