همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه

همایش روحانیون، معین ها و معینه های کاروان در مکه مکرمه

همایش روحانیون، معین و معینه های کاروان های شیعه صبح امروز در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ هدف از این نشست که در هتل بلدالطیب برگزار شد، هماهنگی بیشتر روحانیون، معین و معینه های کاروان برای چگونگی تعامل بهتر با زائران در بیان مسائل شرعی، پاسخگویی به سوالات و نیز اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی درهتل های محل اقامت بود.


حجت الاسلام والمسلمین دکترسید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دراین همایش درسخنانی بر ضرورت هماهنگی بیشتر روحانیون کاروان های مستقر دریک هتل با یکدیگر و تقسیم بندی کارها تاکیدکرد وگفت: انتخاب روحانی رابط، برای دستیابی به نتیجه بهتر لازم است.


وی همچنین با تاکید بر ساماندهی جلسات مذهبی و فرهنگی تصریح کرد: می توان با برپایی مسابقات و برنامه های فرهنگی درجلسات کاروان به اطلاعات مذهبی زائران و آشنایی آنان با اماکن شهر مکه و مدینه کمک بیشتری کنیم. دکتر مظلومی همچنین گفت: باتوجه به دور بودن مسافت هتلها از مسجدالحرام و کهنسال بودن بیشتر زائران، روحانیون کاروان حتی الامکان نمازجماعت را در مجموعه ها برگزار کنند.


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی برگزاری جلسات آموزشی برای زائران را یکی از دیگر از وظائف روحانیون و معین های کاروان برشمرد و افزود:لازم است روحانیون کاروان ها در بیان مسائل شرعی بر اشتراکات مراجع تقلید تاکید و از بیان مسائل مورد اختلاف درجلسات خودداری کنند زیرا بیان مسائل شرعی مورد اختلاف مراجع باعث سردرگمی زائر در عمل به مسئله خواهد شد.


تاکید بر برپایی جلسات جزء خوانی قرآن و تفسیرگویی یکی دیر از مواردی بود که دراین همایش برآن تاکید شد.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تشویق زائران از محل بودجه فرهنگی و هدیه دادن به کسانیکه ختم قرآن و یا ختم صلوات درمدینه و مکه داشته و یا کمک بیشتری به زائران کاروان کرده اند، از موارد مورد اهتمام معاونت فرهنگی برشمرد.


معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان با اشاره به بازدیدی که به همراه حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه از بیمارستان مکه داشت گفت: پزشکان بیشترین علت مراجعه زائران به مراکز پزشکی را گرفتگی عضلات و کمردرد ذکر و توصیه کرده اند که در کاروان ها گفته شود زائران از انجام طواف مستحبی و پیاده روی های طولانی پرهیز وبا استراحت کافی خود را برای ایام تشریق آماده کنند.


این همایش با پاسخگویی به سوالات حاضران پایان یافت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران