سرپرست بازرسی و ارزشیابی عملیات حج خبر داد:
بازرسی روزانه از هتلهای زائران در مکه و مدینه

سرپرست بازرسی و ارزشیابی عملیات حج تمتع 97 با اشاره به انجام بازرسی های روزانه از هتلهای محل اسکان زائران کشورمان گفت: 90 درصد گزارش های زائران درباره مشکلات، با حضور بازرسان در محل، حل میشود.
محمود شرافتی در گفت و گو با پایگاه اطلاعرسانی حج، با بیان اینکه بازرسی و ارزشیابی شامل تمام موارد اجرایی حج میشود، اظهار کرد: از زمان ثبتنام حجاج تا زمانی که از آنها از سرزمین وحی به منازل خود بازمی گردند، کار بازرسی و نظارت بر موارد اجرایی حج انجام میشود. بازرسیها شامل مواردی همچون ثبتنام، صدور بلیط، نحوه عملکرد عوامل کاروانها، نحوه ورود به مکه و مدینه، حمل و نقل، اسکان، تغذیه و برگشت زائر و سایر موارد اجرایی حج میشود.
شرافتی همچنین با اشاره به اینکه بازرسی و ارزشیابی از سه شیوه اطلاعات مردمی، بازرسی حضوری در محل و همچنین ارتباط با کارگزاران حج انجام میشود، بیان کرد: زائران می توانند از طریق سامانهbazrasi.haj.ir پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را اعلام کنند و ما هم بلافاصله به این شکایات رسیدگی می کنیم. همچنین بازرسان روزانه در هتلها حضور می یابند تا اگر مشکلی وجود دارد، آن را حل کنند. اگر مشکل در محل حل نشود، بلافاصله کمیتهای برای بررسی بیشتر موضوع تشکیل خواهد شد. در حال حاضر روزانه حدود 20 مورد گزارش به دست ما میرسد که 90 درصد آنها در محل، حل می شود.