حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر :

وحدت کلمه از مهمترین برکات حج است

نماینده ولی فقیه وسرپرست زایران ایرانی وحدت کلمه را از مهمترین برکات حج توصیف و خاطرنشان کرد: درموسم حج ؛ مسلمانان ازهمه نژاد ها ، کشورها ومذاهب حضور دارند و اقتدار امت اسلامی را به نمایش می گذارند.


 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در همایش سراسری زائران کاروان های اهل سنت کشورمان که امروز در مکه مکرمه برگزار شد به پیوند مستحکم میان اهل تشیع و تسنن در ایران اشاره کرد و گفت: با بهره گرفتن ازمعنویت حج و فضای معنوی مکه ومدینه باید پایه های این دوستی و برادری را مستحکم ترکنیم و با کمک یکدیگر در برابر توطئه های دشمنان اسلام بایستیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برکات و دستاوردهای حج را بسیار مهم وارزشمند خواند و از پاک شدن روح و جان انسان بعنوان اولین دستاورد نام برد. 
وی گفت: از هرانسانی ممکن است در گذشته خطاهایی سرزده باشد که او را از خدا دورکرده است ، حج این فرصت را فراهم می کند که با آمرزیده شدن و پاک شدن گناهان ، مسیر غلط گذشته را اصلاح کند و دوباره به آغوش مهر خداوندی باز گردد. 
وی افزود: آغوش رحمت حق به روی بندگان باز است و خداوند درآیات قرآن و در روایات این بشارت را داده است که همیشه پذیرای ماست. 
وی با اشاره به آیه 53 سوره الزمر "قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ  إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا  إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ " اضافه کرد: اولین اثر حج این است که انسان بتواند گذشته خود را پاک کند و پاک  و پاکیزه وارد حرم و مسجدالحرام شود.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به روایت " الْحَجُّ الْـمَبْرُورُ لَیْسَ لَهُ جَزَاءٌ إِلَّا الْجَنَّةَ "  دستاورد دوم حج را نوید آینده روشن به حاجی عنوان کرد و اظهار داشت: حج مقبول و مسرور پاداشی جز بهشت ندارد و خداوند به انسان زندگی ابدی در کنار پیامبر و اولیای خدا و همه خوبان از صحابه رسول خدا و بهره گرفتن از نعمت های جاودانه الهی را نوید می دهد.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت ایجاد نورانیت درفرد حاجی را دستاورد سوم حج ذکر کرد و گفت: حج می تواند به انسان نورانیت و صفای باطن عنایت کند و آن چنان صفایی در روح و جان او ایجاد کند که منطبق با اهداف خلقت حرکت کند.
وی با اشاره به اینکه حج برای حاجی خیر دنیا و آخرت را به ارمغان می آورد ، افزود: آرامش روح و قلب انسان پنجمین دستاورد حج است و در روایت داریم " الحج تسکین القلوب ".
وی با اشاره به اینکه آمار و ارقام نشان می دهد بیشترین دارویی که امروز درغرب مصرف می شود ضد افسردگی و اضطراب است ، اضافه کرد: پیوند روح انسان با خدا موجب آرامش انسان می شود و حج چون یاد و ذکر خداست می تواند انسان را آرام کند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به مضمون مناجات حضرت موسی با خداوند ، اظهار داشت: کسی که بداند حج را چگونه انجام دهد فردای قیامت خدا او را با پیغمبران ، شهدا ، صلحا و صدیقین محشور می کند  و بهترین درجات بهشت را در اختیار او قرار می دهد.
وی ایمن بودن از عذاب الهی را دستاور هفتم حج دانست و گفت: از امام صادق (ع) نقل شده است اگر کسی بفهمد چگونه باید در حج عمل  و به معارف حج دسترسی پیدا کند خداوند او را در برابرعذاب ابدی ایمن خواهد کرد.
وی افزود: خداوند وعده داده است در حج دعای حاجی را مستجاب می کند پس شما که در این سرزمین مهمان خداوند هستید قطعا خواسته های شما را می پذیرد و دعاهای شما را مستجاب می کند.
امیرالحاج زائران ایرانی در ادامه برخی دیگر از دستاورهای حج را نام برد و با اشاره به شعار حج امسال گفت: انسان باید به گونه ای دراین سفر معنوی عمل کند که متحول شده بازگردد وتا وقتی که حاجی آلوده به گناه نشود این نورانیت در وجودش باقی است.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین از وحدت کلمه بعنوان یکی از مهمترین برکات حج یاد کرد و گفت: در موسم حج مسلمانان از همه نژاد ها ، کشورها  و مذاهب حضور دارند و کنارهم به طرف کعبه نمازمی گذارند و اقتدار امت اسلامی را به دنیا نشان می دهند.
وی تاکید کرد: ما باید وقتی به کشورمان بازمی گردیم این اقتدار را که موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان است ، حفظ کنیم. شیعه و سنی اگراز سفر معنوی حج این درس را بگیرند اتحاد ما پایدار خواهد ماند و جبهه ما را درمقابل استکبار قوی تر خواهد کرد.
برپایه این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین  سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ، مولوی اسحاق مدنی رئیس شورای افتاء  و ماموستا ملاقادر قادری دیگرسخنرانان این همایش بودند که درباره حج و درسهای کعبه و لزوم توجیه زائران در آستانه اعمال حج سخن گفتند. 
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به شکل گیری یاوران حجاج در کاروان ها گفت: کمک به حجاج ناتوان و کهنسال برکات فراوانی دارد و خداوند به کسی که به برادر مسلمان خود کمک کند پاداش خواهد داد.
مولوی اسحاق مدنی با اشاره به محورهای خطبه حضرت رسول (ص) درحجه الوداع ،  خواستار عمل به آن شد و تصریح کرد: حج هم برای دنیا و هم آخرت انسان نفع دارد.
ماموستا عبدالقادر قادری حج را سفر دور شدن از تفرقه و تاکید بر وحدت توصیف کرد و خطاب به حاضران گفت: در حج باید ازهمه دشمنان خدا و اسلام اعلام برائت  نماییم و از کسانی که در مسیر تفرقه افکنی حرکت می کنند دوری جوییم.
اجرای برنامه مدیحه سرایی در مدح و منقبت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)‌ توسط یکی از زایران اهل سنت و مناجات خوانی توسط گروه تواشیح میعاد کشورمان از دیگر برنامه های این همایش بود.
 


| شناسه مطلب: 89905




اهل تسنن حج97 مکه



نظرات کاربران