دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه  دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه  دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه  دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه  دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه  دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه  دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه 

دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با نماینده ولی فقیه در امورحج زیارت در مکه مکرمه 

سرپرست حجاج ایرانی خانه خدا در دیدار آقای دکتر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: لازم است همه ساله پیش از اعزام زائران، موضوع معاینات پزشکی جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در این دیداربا ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده درمرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بحمدالله شرایط نسبت به سال گذشته بهتر است و امیدواریم این روند تا پایان مناسک ادامه یابد.
وی وضعیت حجاج را نیز درمقایسه با سالهای گذشته بهتر توصیف و خاطرنشان کرد: باوجود آنکه  زائران امسال عموماً درسنین بالایی هستند اما از نظر وضع جسمانی، سرحال تر و شاداب ترند و نشاط خوبی را در کاروان ها شاهد هستیم.
امیرالحاج ایران موضوع پیشگیری و تحقیقات در زمینه پزشکی حج را مهم توصیف و تاکید کرد: پیشگیری نیازمند سرمایه گذاری است، لازم است همه ساله پیش از اعزام زائران، موضوع معاینات پزشکی جدی گرفته شود و در موسم نیز کارشناسان جو متخصصان مربوطه، وضعیت کشورمیزبان را از نظرنوع بیماری های شایع بررسی و راههای درمان آن را پیش بینی کنند.
آقای قاضی عسکرهمچنین بر استفاده بهتر و بیشتر از امکانات پزشکی عربستان در ایام حج تاکید کرد و گفت: به منظور بهره گیری از ظرفیت کشور میزبان در بخش پزشکی و بیمارستانی وکاهش هزینه ها، لازم است مذاکرات بیشتری با مسئولان حج عربستان صورت گیرد. 
موضوع تغذیه زائران مبحث دیگری بود که نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت بر آن تاکید کرد وگفت: لازم است مرکز پزشکی حج و زیارت در همه مسائل مرتبط با زائر ازجمله تغذیه، بهداشت محل اقامت زائر، بهداشت محیطی در ایام تشریق، نظارت بیشتری کند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر وجود آشپزخانه های مجهز درمکه و مدینه و نیز پخت نان در این مراکز را ازجمله اقدامات برای سلامت زائرعنوان کرد وافزود: مطالعه وتحقیق درباره نوع تغذیه زائران با توجه به اقلیم عربستان، می تواند در درمان برخی موارد بیماری موثر واقع شود. 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر درپایان برای همه زائران خانه خدا و گروه پزشکی حج و زیارت ارزوی سلامتی و توفیق کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت هیات پزشکی درحج 97، گفت: پس از ایام حج، تمهیداتی برای طرح پزشک کاروان انجام می شود تا درسال آینده بتوانیم خدمات بهتری به زائران ارائه کنیم.
 دکترعلی اصغر پیوندی با قدردانی از حسن توجه و حمایت نماینده مقام معظم رهبری ازهیئت پزشکی حج و زیارت، گفت: در دیدار با مقامات حج عربستان درباره استفاده بیشتر و بهتر ازظرفیت پزشکی کشورمیزبان گفتگو خواهم کرد. وی پیشگیری را مهمتر از درمان دانست و گفت: مباحث مرتبط با بهداشت زائران و آموزش پزشکان و پرستاران اعزامی به حج ، مورد توجه جدی جمعیت هلال احمراست و امیدواریم درسالهای آینده بتوانیم آمار مراجعات زائران را به مراکز پزشکی مکه و مدینه کاهش بیشتری بدهیم.
 
    
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران