استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه

استقرار نیروهای ستادی حج در صحرای عرفات و منا از هفتم ذیحجه

رئیس سازمان حج و زیارت با تشریح آخرین جزئیات ایام تشریق گفت: برنامه ریزی های مناسبی برای ایام تشریق در عرفات و مشعرو منا انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حمید محمدی با بیان اینکه ستاد عملیاتی حج از امروز هفتم ذیحجه (به وقت عربستان) در عرفات و منا مستقر شده است گفت: عملیات انتقال حجاج ایرانی از فردا یکشنبه به صحرای عرفات آغاز می شود.


آقای محمدی با بیان اینکه برنامه انتقال به دو بخش زائران اهل سنت و شیعه تقسیم می شود گفت: از فردا صبح پس از طلوع آفتاب بیش از 10 هزار زائر اهل سنت به منا منتقل می شوند و روز ترویه را در آنجا می مانند و ازعصر فردا نیز حرکت حدود 75 هزار زائر شیعه ازطریق ناوگان ترددی هوشمند به صحرای عرفات آغاز می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: عملیات انتقال حجاج با اتوبوس های سرپوشیده و با اولویت انتقال بانوان آغاز می شود و پس از نمازمغرب وعشا نیز آقایان عازم این وادی مقدس خواهند شد و این انتقال تاپاسی از شب ادامه دارد.  
محمدی افزود: در عرفات هم با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته با مدیران کاروان ، چادرهای بزرگی با امکانات دستگاههای خنک کننده برای کاروان ها درنظرگفته شده است.


وی افزود: در روزنهم ذیحجه هم پس از مراسم برائت از مشرکین و خواندن دعای عرفه از غروب انتقال حجاج به سمت مزدلفه یا همان مشعر آغاز می شود و طبق برنامه نیز کارها انجام خواهد شد.
 


| شناسه مطلب: 89965




محمدی عرفات حج97



نظرات کاربران