واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی

واحد اهل سنت بعثه مدینه؛ تلاش های فوق العاده برای وحدت امت اسلامی

واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ، در دوره جاری عمره فعالیت های خود را از همان ابتدای شروع عملیات با خدمت دهی به زائران اهل سنت که کاروانهای آنها بواسطه عدم صدور روادید از سوی کنسولگری های عربستان درایران نوعا بدون روحانی به مدینه منوره اعزام شده بودند ، شروع کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ، با ورود رابط اهل سنت به مدینه در تاریخ 16 اسفند 1389 ، فعالیت های برنامه ریزی شده در ارتباط با زائران اهل سنت به صورت گسترده تر آغاز شد. رابط اهل سنت در اولین گام ، مراجعه به کاروانهای اهل سنت و دیدار از آنها و گفت و گو با روحانیون کاروانها را در دستور کار قرار داد.
طی این مدت او به اغلب کاروانها سر زده و با مدیران و روحانیون آنها به گفت و گو نشست و نیازهای آنها را مورد بررسی و توجه و انعکاس به بعثه برای اقدام قرار داد.
واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره از شروع عملیات عمره جاری تا روز پنجم فروردین 1390 چهار همایش با شرکت زائران اهل سنت در محل بعثه مقام معظم رهبری برگزار کرده است که در هر یک از آن جلسات حداقل 300 و حداکثر 450 نفر از زائران اهل سنت شرکت داشتند .
محتوای سخنرانی های صورت گرفته از سوی روحانیون شیعه و سنی دراین همایش ها دعوت مسلمان به وحدت و هم دلی حول اشتراکات بود.
علاوه بر همایش ها ، واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره جلسات انس و معرفت را نیز به صورت مستمر در کاروانهای زائران اهل سنت برگزار کرد . درعملیات جاری عمره تا روز پنجم فروردین ماه 1390 مجموعا سه هزار و 200 نفر از زائران اهل سنت وارد مدینه منوره شده و تحت پوشش بعثه مقام معظم رهبری قرار گرفته اند.
از این عده حدود 60 نفر دانشجو و استاد دانشگاه و 65 نفر دانش آموز بودند. دانشجویان در قالب کاروانهایی دانشجویی و دانش آموزان در قالب کاروانهای دانش آموزی اعزام شده بودند و هماهنگ شده بود که روحانی های اهل سنت اعزامی از سوی بعثه مقام معظم رهبری احکام و مناسک عمره را وفق مذهب آنان ، به زائران تعلیم دهند.
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ، رسیدگی به مشکلات اداری و اجرایی کاروانهای اهل سنت و تحویل اقلام و بسته های فرهنگی – ترتیب دادن ملاقات روحانیون و مدیران کاروانهای اهل سنت با نماینده بعثه مقام معظم رهبری – اجرای زیارت های دوره ویژه برای زائران فرهیخته اهل سنت ، از دیگر خدمات واحد اهل سنت بعثه در مدینه منوره تاکنون بوده است.
توجیه مدیران ثابت هتل ها نسبت به اعتقادات اهل سنت هماهنگ سازی برنامه های آنها و در نظر داشتن تسهیلات لازم ، بخشی دیگر از فعالیت های رابط اهل سنت در بعثه مدینه است.


| شناسه مطلب: 8998







نظرات کاربران