انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس

انتقال زائران بیت الله الحرام به عرفات با 535 دستگاه اتوبوس

عملیات انتقال زائران، از ساعت 16 آغاز می شود و ابتدا بانوان و سپس با تاریک شدن هوا و پس از اذان مغرب آقایان سوار بر اتوبوس ها راهی صحرای عرفات خواهند شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، از صبح امروز هزاران زائر سپید پوش از طریق شارع مسجدالحرام و دیگر خیابان‌های اطراف، پیاده و سواره، لبیک گویان، عازم مشاعر شده اند.
امروز هشتم ذیحجه (مطابق با تقویم عربستان) روز ترویه است، و حجاج اهل سنت این روز را درمنا وقوف می کنند و فردا راهی عرفات می شوند.
مسئول حمل و نقل ترددی ستاد مکه گفت: از ساعت 6 صبح امروز بیش از 10 هزارنفر از زائران اهل سنت کشورمان با 76 دستگاه اتوبوس راهی منا شده اند. 
حمیدرضا محمدی افزود: باتوجه به اینکه زائران شیعه کشورمان امشب را درعرفات هستند، عملیات انتقال بیش از 75 هزار زائر به عرفات امروز با 635 دستگاه اتوبوس و طی 3 رد (رفت وبرگشت اتوبوس ها) آغاز می شود. 
وی افزود: به علت آنکه امسال از اتوبوس های سرباز استفاده نمی کنیم، عملیات انتقال زائران، از ساعت 16 آغاز می شود و ابتدا بانوان و سپس با تاریک شدن هوا و پس از اذان مغرب آقایان سوار بر اتوبوس ها راهی صحرای عرفات خواهند شد. 
خاطرنشان می کنم امسال از 86 هزار زائر بیت الله الحرام 83 هزارو پانصد نفر حج تمتع انجام می دهند و  حدود سه هزارنفر ازعوامل و دست اندرکاران حج نیز خدمات رسانی به زائران را برعهده دارند.
روزهشتم ذیحجه، از روزهای مهم این ماه است و براساس روایتی از امام جعفر صادق (ع)، روزه گرفتن در آن، کفاره شصت سال آدمی است.
تقویم اعمال زائران بیت الله الحرام از امروز تا پنجشنبه به شرح ذیل است:
یکشنبه ۲8 مرداد - حرکت به سوی عرفات
دوشنبه 29 مرداد - (روز عرفه) - مراسم برائت از مشرکین در صبح و وقوف در عرفات از ظهر تا غروب
سه شنبه 30 مرداد - (روز عید قربان) - وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب / حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر/ بیتوته در منا
چهارشنبه 31 مرداد - بیتوته در منا / رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه)
پنجشنبه 1 شهریور- بیتوته در منا / رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) / حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر




نظرات کاربران