آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر

آرامش هانری کربن مسیحی با ذکر"یا باقر" و"یا صادق"

در روز شهادت جانسوز امام محمد باقر(ع)زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا(ع)در مراسم بعثه مقام معظم رهبری حاضر شده و به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محسن اویسی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در حرم حضرت سید الشهدا(ع) به نقل ماجرایی شنیدنی پرداخت تا شیعیان و رهروان ولایت بیش از پیش به اهمیت شناخت ائمه مبادرت ورزند: هانری کربن اسلام شناس فرانسوی در زمان حیات دنیوی علامه طباطبایی برای دیدار با ایشان به ایران می آمد،در یکی از این دیدارها و در فرصت استراحت،علامه از ایشان میپرسند شما وقتی دلت می گیرد چه ذکری را زمزمه می کنید؟هانری کربن می گوید من هر وقت دلم می گیرد "یا باقر و "یا صادق" می گویم و آرام می شوم.


وی ادامه داد:علامه فکر می کنند هانری کربن با این دو ذکر دو صفت خداوند را بر زبان می آورد. اما هانری کربن توضیح می دهد:من در تمام ادیان کار کرده ام و در هیج کجا کسی را مثل این دو امام شما شیعیان در ارتباط با خداوند ندیدم. حجت الاسلام والمسلمین اویسی اضافه کرد: آرامش هانری کربن به این آیه از قرآن اشاره می کند أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش مى‌یابد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری درکربلا سخنرانی خود را با مرثیه خوانی در عزای امام محمد باقر(ع)به پایان برد و سپس حاج علی فراهانی از ذاکران اهلبیت در جمع باشکوه و گسترده زائران کربلای حسینی به مرثیه خوانی پرداخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران