خداوند در شب و روز عرفه  اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند خداوند در شب و روز عرفه  اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند خداوند در شب و روز عرفه  اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خداوند در شب و روز عرفه  اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند خداوند در شب و روز عرفه  اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند خداوند در شب و روز عرفه  اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند خداوند در شب و روز عرفه  اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند خداوند در شب و روز عرفه  اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند

خداوند در شب و روز عرفه اول به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند

سخنران حرم امام حسین(ع) با بیان این که خداوند متعال در شب و روز پر برکت عرفه پیش از آن‌که به حجاج صحرای عرفات نگاه کند به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند، کفت: دلیل این مسأله این است که امام حسین (ع) در راه خدا تمام هستی اش را عطا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محسن اویسی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در حرم حضرت سید الشهدا(ع) گفت: روایت داریم که خداوند متعال در شب و روز پر برکت عرفه پیش از آن‌که به حجاج صحرای عرفات نگاه کند به زوار سیدالشهدا(ع) نظر می‌کند و نظر رحمت خود را پیش از همه، مشمول آنان می‌گرداند، چراکه امام حسین (ع) در راه خدا تمام هستی اش را عطا کرد و دیگر چیزی از ایشان باقی نماند که پیشکش محضر حضرت حق نکرده باشد.


وی ادامه داد: پروردگار عالم هم در پاسخ به چنین ایثار و اخلاصی آنچنان جبران کرده است که برای احدی چنین کاری را نکرده است، از فضیلت تربت سیدالشهداء(ع) گرفته تا مجلس روضه و اشک و زیارت آن حضرت که از مختصات منحصر به فرد دردانه رسول خدا(ص) است.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد:اگر به روایات در ابواب مذکور مراجعه کنیم واقعا عقل دچار تحیر می شود که چرا خدا این همه در مورد امام حسین (ع) رحمت و محبت خود را نثار کرده و به هر بهانه ای که شده می خواهد هر کسی و به هر نحوی با امام حسین (ع) ارتباط داشته را مورد لطف خودش قرار بدهد؟


وی در ادامه گفت:پاسخ همان است که امام زمان (عج) به علامه بحر العلوم فرمودند: روزی پادشاهی با اطرافیانش به شکار رفتند. وقتی حیوانی یافتند شاه به اطرافیانش گفت: دوست دارم خودم به تنهائی آن را شکار کنم؛ دنبال من نیایید؛ و خودش دنبال شکار رفت اما در بیابان گم شد و دیگر نتوانست راه را بیابد و کم کم تشنه و گرسنه گشت و نزدیک بود بمیرد؛ ناگهان از دور چشمش به خیمه ای افتاد و به سوی آن رفت و پیرمرد و پیرزنی را در آن دید که از همه ی دنیا تنها بزی داشتند.


حجه الاسلام والمسلمین اویسی در ادامه گفت: آن دو از شاه پذیرائی کرده و تنها حیوان خود را که گوسفندی بود برای او ذبح و طبخ کردند. شاه هنگام بازگشت به آنان گفت: من در شهر وضع خوبی دارم؛ اگر مشکلی برایتان پیش آمد نزد من بیائید تا کمکتان کنم. مدتی بعد آن مرد و زن که کاملاً بی چیز شده بودند به شهر رفتند تا از آن مهمانشان کمکی بگیرند و شاه نیز تمام هستی خود را به آنها داد چراکه جان خود را مدیون آنها بود.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در پایان با اشاره به جان نثاری ویژه امام حسین(ع) در مسیر خدا عنوان کرد: حضرت سیدالشهداء (ع) هرچه از مال و منال و اهل و عیال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پیکر داشت همه را در راه خدا داد، پس اگر خداوند به زائرین و گریه کنندگان آن حضرت این همه اجر و ثواب بدهد نباید تعجب کرد، چون هرکاری که می تواند در حق ابا عبدالله(ع) انجام می دهد؛ یعنی با صرف نظر از مقامات عالی خود امام حسین (ع)، به زوّار و گریه کنندگان آن حضرت هم درجاتی عنایت می کند.


سپس حاج علی فراهانی از ذاکران اهلبیت در جمع باشکوه و گسترده زائران کربلای حسینی به مرثیه خوانی پرداخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران