طنین زمزمه های دعای عرفه در صحرای عرفات 

دهها هزار زائر ایرانی بیت الله الحرام درسرزمین عرفات دعای عرفه را عاشقانه زمزمه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از عرفات ، مراسم دعای روحبخش عرفه در صحرای عرفات با حضورپرشور زائران بیت الله الحرام بعد ازظهرامروز(دوشنبه 29 مرداد ماه) در فضایی معنوی در چادر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد. 
دراین مراسم که حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت  و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی حضور داشتند زائران ایرانی دعای عرفه امام حسین (ع) را با نوای حاج مرتضی طاهری و حاج مهدی سماواتی در فضایی آکنده از معنویت زمزمه کرده وبه مناجات و دعا با معبود خویش پرداختند. 
مراسم دعای عرفه که همان وداع امام حسین (ع) با حج است همچنین دردیگرچادرهای زائران ایرانی در سرزمین عرفات به صورت منسجم برگزار‌شد. 
سخنران مراسم دعای عرفه در چادر بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بود که موضوع بحث خود را اهمیت نعمت های الهی وعجز از شکر این نعمت ها قرار داد.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای ازدعای عرفه یادآورنعمت های الهی وعجز از شکر آن است ، خطاب به حاضران تصریح کرد: نعمت های الهی را فراموش نکنید.  
مراسم دعای عرفه پیش ازغروب آفتاب تمام ‌شد و زائران برای رفتن به مشعر الحرام آماده می شوند.
امسال حدود دو میلیون زائرخارجی درسرزمین عرفات حضور دارند وامروزهرکدام درگوشه‌ای ازاین سرزمین، به مناجات و دعا پرداختند. کوه رحمت یا جبل‌الرحمه از شب گذشته محل تجمع هزاران نفر از زائران است ، همان‌جایی که گفته می‌شود حضرت آدم به گناهش معترف شد و خداوند او را بخشید، کوهی که امام حسین (ع) در کنارش دعای وداع با حج را خواند و رهسپار کربلا شد.
 



 




نظرات کاربران