اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد

اولین همایش احلی من العسل در کربلی معلا برگزار شد

اولین جلسه همایش احلی من العسل در نوزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، اولین جلسه همایش احلی من العسل در نوزدهمین دوره اعزام دانشجویان و اساتید دانشگاه های ایران در کربلا برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق دراین جلسه،  عرفه را بهار معرفت خواند و اظهار داشت: زیارت امام حسین(ع) دراین ایام توفیقی بسیار بزرگی است که مطابق روایات معادل یک میلیون حج وعمره دانست؛ خداوند برای هر کس نسیم های معنوی عطا می کند که باید با هوشیاری از آنها استفاده کامل را برد.


وی گفت: حضور در عرفات یکی از ارکان حج است که زائر خانه خدا به ضیافت خانه حضرت حق تعالی درخارج از حرم دعوت می شود ومورد لطف ورحمت بیکران حق تعالی قرار می گیرد، اما زائر امام حسین(ع) جایگاه والاتری دارد چراکه قبل از آن که خداوند به زوار خودش نگاه کند به زوار امام حسین(ع) نظرمی کند و نظر رحمت خود را پیش از همه، مشمول آنان می‌گرداند.


مسؤول بعثه رهبری در عراق تأکید کرد: عرفه روز خواندن وخواستن است  و دانشجویان باید با معرفت کامل خداوند را بخوانند وهرچه می خواهند از او درخواست نمایند وجامع ترین دعا آن است که خیر دنیا وآخرت از خداوند خواسته شود.


حجه الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نسل جوان را اثر پذیرترین واثرگذارترین اقشار جامعه خواند و افزود: دراین سفر بیش ازآنکه به جنبه ملکی آن پرداخته شود باید به جنبه ملکوتی آن توجه شود تا با چشم دل فرشتگان را دید و به ندای حضرت سیدالشهدا(ع) که همه را به سوی عدالت خواهی وحق طلبی دعوت کردند، لبیک بگوییم وخود را زیر پرچم آن حضرت قرار دهیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش خاطرنشان کرد: ابتدا باید درون را پاکسازی وسپس بهسازی نمود ودر کشور جان حاکم شد.


مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق حضور دانشجویان ودانشگاهیان را درعتبات عالیات بسیار مهم وارزشمند خواند وگفت: دست آورد فرهیختگان دانشگاهی از این سفر بسیار زیاد است ومنشا تحول درزندگی فردی واجتماعی آنان خواهد بود.


وی افزود: همه باید تلاش کنیم که هرچه بیشتر نخبگان و فرهیختگان کشورمان دراین سفرمعنوی ومعرفتی حضور پیداکنند وعطر فرهنگ حسینی را دردانشگاهها وجامعه بیفشانند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران