عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است

عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عید قربان روز پیروزی بر نفس است که یکی از فلسفه‌هایی که عید قربان دارد این است که به ما بیاموزد هرگاه در بندگی و مبارزه با دشمنان توفیق داشتیم شکرانه آن جشنی است که به درگاه الهی برگزار می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، اظهار داشت: عید قربان روز پیروزی بر نفس است که یکی از فلسفه‌هایی عید قربان این است که به ما بیاموزد هرگاه در بندگی و مبارزه با دشمنان توفیق داشتیم شکرانه آن جشنی است که به درگاه الهی برگزار می‌کنیم و این جشن را خدا برای ما قرار داده است.


وی با بیان اینکه عید به معنای موفقیت در انجام مأموریت‌ها و تکالیف و بندگی خدا‌ست، افزود: عید قربان برای عده‌ای از مردم پس از انجام مناسک حج و فرصتی برای جشن پیروزی در مبارزه با شیطان است.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه سراسر زندگی انسان جهاد است، بیان کرد: بزرگ‌ترین جهاد، جهاد با نفس و خود است و هرکسی با جنگ با نفس پیروز شود در عالم پیروز می‌شود و هرکسی در جهاد اکبر پیروز شد هم در جهاد اصغر و هم جهاد کبیر پیروزشده است.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: درک وشناخت از خود و خودشناسی مهم‌ترین گام برای خودسازی است و اینکه انسان بداند برای دنیای فانی خلق نشده است و دنیا برای وی است نه وی برای دنیا.


حاجی‌صادقی با بیان اینکه همیشه در محضر خدا هستیم، بیان کرد: انسان باید همیشه این باور را داشته باشد که در همه زمان خداوند به وی نظارت کرده و بر همه زندگی‌اش تسلط دارد و بابت رفتار زشتش محاکمه می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: انسان بداند دنیا منزل است و با مرگ نابود نمی‌شود و بلکه منزل خود را عوض می‌کند و این مرگ برای همه است و شروع برای محاکمه در درگاه الهی است.




نظرات کاربران