نماز عید سعید قربان در حرم حضرت معصومه(س) اقامه شد

نماز باشکوه عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، نماز باشکوه عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و با حضور آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله خرازی، استاندار قم، حجت‌الاسلام ولدان مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و جمعی از مسئولان استانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اقامه شد.


آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های این نماز باشکوه ضمن تبریک این عید الله، عید قربان را از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان برشمرد و اظهار داشت: اتحاد و وحدت مسلمانان می‌توانند جلوی هرگونه اختلاف انگیزی و تفرقه را در جهان اسلام بگیرد.


وی با اشاره به جلوه های عید قربان عنوان داشت: عید قربان و قربانی کردن در حقیقت نشانه جدا شدن انسان از مال دنیا است، بنابر این انسانی که می تواند در راه قربانی کند و از مال خود بگذرد قطعا می تواند روی نقس اماره خود نیز قدم بردارد.


امام جمعه در بخش دیگری از سخنان خود به بخش هایی از پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به حجاج بیت الله الحرام اشاره و عنوان کرد: ایشان از حجاج خواسته بودند که برای مردم مظلوم دنیا به ویژه یمن، فلسطین، سوریه، میانمار و کشمیر دعا کنند، ما نیز باید همواره به یاد مردم مظلوم دنیا باشیم.


وی اضافه کزد: بخش دیگری از این پیام گرانسنگ مربوط به استکبار ستیزی و کنار نیامدن با کفار است که باید همواره برای ما درس باشد.




نظرات کاربران