مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر

مراسم دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در کربلای معلی + تصاویر

مراسم با شکوه دعای عرفه با حضور زائرین ایرانی و کاروان های دانشگاهیان در فضایی سرشار از معنویت در سرداب حرم سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در روایات آمده است که خداوند در روز عرفه ابتدا به زوار امام حسین (علیه السلام) نگاه می‌کند و بعد از آن به صحرای عرفات و همچنین امام صادق (علیه السلام) فرمودند:«کسی که حسین بن علی (علیه السلام) را در روز عرفه زیارت کند، خدای عزوجل برای او یک میلیون حج با قائم آل محمد (عج)، یک میلیون عمره با رسول خدا (ص)، آزاد کردن یک میلیون برده برای او می نویسد و می فرماید: بنده صدیق من به وعده ام اطمینان کرد».


زوار ابی عبدالله(ع) در روز عرفه به شکرانه این موهبت الهی که نصیبشان شد به مناجات با خدای خود از زبان امام حسین (دعای عرفه)پرداختند.


بخشی از دعای عرفه، دعای شکر است و حضرت در این دعا به خاطر نعمت هایی از خداوند شکر می کند که ممکن است خیلی از آدمها در روزمرگی های دنیا به آن توجه نکنند، اما زوار ابی عبدالله(ع) در روز عرفه بیشتر شاکر موهبتی هستند که شاید دیگر نصیبشان نشود.


دعای عرفه در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) حال و هوای خاص و متفاوتی داشت.در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی؛نماینده مقام معظم رهبری در نجف اشرف به سخنرانی پرداخت.


حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی درجمعِ زائرانِ ایرانی حرم مطهر امام حسین (ع)گفت:روزعرفه یکی از بزرگترین روزهاست و این روز، روز دعا و ارتباط با پروردگاراست.


وی افزود:اگر می خواهید خدا با شما صحبت کند قرآن بخوانید و اگر شما می خواهید با خدا صحبت کنید،دعاکنید.امام حسین(ع) همه دارایی خود و حتی مهجه قلب خود را برای خداوند داد و ما هم باید در روزِ عرفه به یک درجه ای برسیم که فردایش(در روز عیدقربان) نفسمان را قربانی کنیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران