تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست

تاکنون هفت زائر ایرانی به دیار حق شتافتند - آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کمتراست

رئیس سازمان حج وزیارت عملیات ایام تشریق حج تمتع ۹۷ را موفق خواند و گفت: عملیات تشریق امسال نسبت به سال قبل، مناسب تر بود و با هماهنگی مسئولان حج کشور میزبان  و مدیریت عوامل اجرایی این ایام به خوبی و در نظم پشت سرگذاشته شد.

آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگوی خبری ایام تشریق را یکی از مهمترین برنامه های عملیات حج درحوزه اجرایی و مناسک حج تمتع دانست و گفت: این ایام به لطف خداوند و عنایت اهل بیت (ع) به خوبی سپری شد.
وی با اشاره به اینکه همه حجاج ایرانی تا ساعت ۵ عصر روز دوازدهم ذی الحجه (روز پنجشنبه ) از منا تخلیه شدند، عملیات ایام تشریق حج تمتع ۹۷ را موفق توصیف کرد و افزود:  عملیات تشریق امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، مناسب تر بود و با هماهنگی مسئولان حج کشور میزبان، و مدیریت عوامل اجرایی این ایام به خوبی و در نظم پشت سرگذاشته شد.
آقای محمدی برنامه های انجام شده در ایام تشریق را منظم و سازماندهی شده دانست و در این میان نظم حجاج ، اجرای دقیق برنامه ریزی ها، اطلاع رسانی ها و هماهنگ کردن حجاج با این برنامه ها را قابل توجه ذکر کرد.
وی با بیان اینکه ایام تشریق اوج عملیات حج است و حجم نقل و انتقال و همچنین برنامه های اجرایی بسیار سنگین است، اظهار داشت: امسال وضعیت در حوزه سلامت نسبت به سنوات گذشته به مراتب بهتر بود.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با وجود اینکه ۷۵ درصد حجاج ما بالای ۵۰ سال هستند اما خوشبختانه مشکل خاص یا بیماری خاصی در این دوران به وقوع نپیوسته است.
آقای محمدی با اشاره به اینکه تا پایان وقت روز یکم شهریورمصادف با دوازدهم ذی الحجه ۷ نفراز زائران ایرانی به دیارحق شتافتند ، اظهار داشت:  سه تن از این هموطنان در ایام تشریق فوت کردند ؛ ضمن اینکه آمار فوت شدگان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
بر اساس گزارش دریافتی از سازمان حج و زیارت ، اسامی فوت شدگان عبارتند از : آقایان رحیم حشمتی ، فتحعلی مسیحی ، گوگجه آق ، هوشنگ حموله طرفی و امیر محمد نحلانی و خانم ها : طاهره شاکری و سکینه سلمانی
رئیس سازمان حج وزیارت همچنین از آغاز اعزام کاروان های مدینه بعد از روز چهاردهم ذی الحجه  ازمکه مکرمه به مدینه منوره خبر داد و گفت: این زائران بعد ۵ شب اقامت در شهرپیامبرعازم کشورمان خواهند شد.


بگفته رئیس سازمان حج و زیارت پروازهای زایران مدینه قبل به کشور از روز ۶ شهریورماه آغاز خواهد شد و پروزاهای بازگشت حجاج تا ۲۵ شهریور ادامه می یابد.
وی افزود: در مورد استقبال از زائران نیز توصیه می شود که خانواده ها کمتر برای استقبال حضور پیدا کنند. البته تمهیدات لازم از سوی فرودگاه‌های کشوراندیشیده شده است اما مراسم استقبال در شهرهای بزرگ می تواند به ایجاد ترافیک و ازدحام جمعیت در فرودگاه‌ها منجرشود که امیدواریم به توصیه ها در این مورد عمل شود.
 




نظرات کاربران