امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است

امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است

مسئول دفترنمایندگی بعثه در عراق با اشاره به قتیل العبرات بودن امام حسین(ع) گفت: امام حسین نه تنها کشته اشک است بلکه عبرات به معنای عبرت نیزآمده است، بنابراین امام حسین شهید اشک وعبرت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌ رسانی حج از کربلای معلا، حجه الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق درگردهمایی روحانیون ومداحان عتبات، با اشاره به حدیثی برلزوم تفکر واندیشه در این سفر تاکید کرد واظهار داشت: عبادت توام با اندیشه برترین عبادات است و زائرین باید سخنشان ذکر خدا وسکوتشان توأم با اندیشه و نگاهشان عبرت آموز باشد.


وی در ادامه با اشاره به کنیه امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) را اباعبدالله نامیدند، زیرا او پدر ومعلم عبودیت حقیقی و واقعی است و به او  «یابن سدره المنتهی» گفتند زیرا فرزند پیامبری است که در معراج به سدره المنتهی رسید آنجایی که فرشتگان را توان ورود نبود و بالاترین مقام سعود بشریت است، البته درباره معنای  سدره المنتهی احتمالات گوناگونی داده شده است باید توجه داشت همه احتمالات رویکردهای مختلف این واژه است.


مسئول دفترنمایندگی بعثه در عراق با اشاره به قتیل العبرات بودن امام حسین(ع) گفت: امام حسین نه تنها کشته اشک است بلکه عبرات به معنای عبرت نیزآمده است، بنابراین امام حسین شهید اشک وعبرت است.


حجه الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تأکید کرد: در سیر و سلوک معنوی باید علاوه بر کنترل اعضای ظاهری برکشور جان نیز باید حاکم بود و درون را باید سامان بخشید و اگر کشور جان انسان درست اداره شود، آنگاه است که انسان به نفس مطمئنه دست می یابد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از روحانیون خواست زائرین را هرچه بیشتر به سیره و فرهنگ حسینی آشنا کنند و در فرصتهای مناسب احکام و معارف دینی را بصورت روان و در خور فهم زائر بیان نمایند.


در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اویسی سخنران بعثه مقام معظم رهبری نیز به بعضی از شبهات تاریخی روحانیون پاسخ گفت و همچنین حجت الاسلام والمسلمین بهجتی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درکربلا نیز با اشاره به چند نکته اخلاق مدیریتی، از روحانیون ومداحان خواست زائرین را همراهی کرده و متناسب باسطح فکر و علمی آنان مطالب لازم را به آنان بیاموزند.


گفتنی است بخش پایانی جلسه به پرسش وپاسخ اختصاص داشت که روحانیون ومداحان پرسشهای مختلف خود را مطرح می کنند و مسئول دفترنمایندگی  بعثه در عراق به همراه سخنران بعثه  به سئوالات پاسخ می دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران