تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود

تلاش امام حسین و یاران ایشان هدایت مردم بود

سخنران حرم امام حسین(ع) با اشاره به علت جاودانگی امام حسین(ع)، یاران ایشان و قیام عاشورا تأکید کرد که هدف اصلی حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب با وفای ایشان در درجه اول هدایت مردم بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام و المسلمین محسن اویسی خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در حرم حضرت سید الشهدا(ع)، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن اقلیت عاشق در برابر اکثریت منحرف در واقعه کربلا یعنی یک نفر به ازای 430 نفر و یک جنگ نابرابر و همچنین علم به شهادت، باید بدانیم این اصحاب از چه ویژگی هایی برخوردار بودند.
وی تصریح کرد: شناخت ویژگی های کامل اصحاب سیدالشهدا(ع) ، کمترین عرض ادب و احترام ما به ساخت مقدس سومین امام شیعیان جهان است و باید نسبت به این مسأله اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
سخنران بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: در روز عاشورا، علاوه بر امام حسین(ع) تلاش یاران ایشان نیز هدایت مردم به سوی خدا بود و همین مسئله است که یاران سیدالشهدا(ع) را در تاریخ افرادی استثنایی و نمونه معرفی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین اویسی در بخش دیگری از سخنان خود حبیب بن مظاهر را یکی از شخصیت های برتر تاریخ کربلا و روز عاشورا خواند و گفت: امام حسین (ع) او را بسیار دوست داشت و درباره وی گفت که ایشان هر شب یک ختم قرآن انجام می داد.


وی ادامه داد:حبیب بن مظاهر یکى از یاران با اخلاص امام حسین (ع)، از اصحاب پیامبر اکرم (ص) و از خواص امیرالمؤمنین(ع) بود که در تمامى جنگ هاى آن حضرت ملتزم رکاب بود و پس از شهادت حضرت على (ع) به خدمت امام حسن مجتبى (ع) شتافت و پس از وى در خدمت امام حسین (ع) بود.


سخنران حرم امام حسین(ع) با بیان این که حبیب بن مظاهر سرور و بزرگ قوم بنى اسد بود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا او را فرمانده جناح چپ لشکر خود نمود و بعد از طلوع آفتاب به لشکر ابن زیاد حمله کرد وشصت و دو نفر از لشکریان دشمن را کشت و عاقبت خود نیز در سن هفتاد وپنج سالگى به‏ شهادت رسید، بعد از حادثه عاشورا، پسرش قاسم به انتقام پدر برخاست و قاتلش را به قتل رساند.


در ادامه، مراسم عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی با مداحی حاج محمد اطهری نسب برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران