دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا

دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله مدرسی در کربلا

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که به دعوت دانشگاه های عراق به این کشور سفر کرده در ادامه دیدارهای خود با مراجع، علما و شخصیت های دینی و دانشگاهی عراق با آیت الله محمدتقی مدرسی در کربلا دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که به دعوت دانشگاه های عراق به این کشور سفر کرده در ادامه دیدارهای خود با مراجع، علما و شخصیت های دینی و دانشگاهی عراق با آیت الله محمدتقی مدرسی در کربلا دیدار کرد.


در این دیدار ابتدا دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گزارشی از فعالیت‌های  این دانشگاه و فعالیت‌های انجام شده به ویژه در حوزه بین‌الملل و جذب دانشجویان از ملیت‌های مختلف در دوره مدیریت جدید ارائه کرد.همچنین اهداف و رسالت‌های این دانشگاه را که به دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی با هدف تقریب میان مذاهب اسلامی تشریح کرد.


دکتر مختاری به یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه مذاهب اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه به موضوع تقریب در یک فضای علمی و آکادمیک با حضور پیروان مذاهب مختلف اسلامی از ملیت‌های مختلف پرداخته می‌شود و دانشجویان از مذاهب مختلف با اساتید و علمای مذهب خود فقه مذهبشان را می آموزند و این نمونه عملی و بارز همزیستی مسالمت آمیز است که در این دانشگاه محقق می‌شود.


در ادامه این دیدار آیت الله محمدتقی مدرسی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بیان کرد: در تاریخ، مدارس شیعه و سنی مشترک بوده و حتی در بغداد شیعه و سنی با هم درس می‌خواندند و این همزیستی مسالمت‌آمیز و برادری وجود داشته است و حتی هدف از تاسیس الازهر در مصر نیز گفتمان بین مذاهب بود.


وی یادآور شد: باید از فرصت‌ها خوب استفاده کرد. مثلا از فرصت جدید پساوهابیت یا پسا داعش بعد از این که ضربه و شکست خورده باید برای ایجاد گفتگو بین مذاهبی استفاده کرد.


آیت‌الله مدرسی تاسیس شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در شهر مقدس قم را اقدام مبارکی توصیف کرد و گفت: ما در دانشگاه‌ها به استاد اخلاق نیاز داریم و درس‌های اخلاق باید جدی گرفته شود.


ایشان در پایان برای ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و مسوولان دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.


یادآور می شوذ، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهای خود با مراجع، علما و شخصیت های دینی و دانشگاهی عراق با حضور در بیت آیت الله بشیرنجفی از مراجع عظام تقلید در نجف اشرف با وی نیز دیدارو گفتگو کرده بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران