حضور علمای شیعه و سنی دربعثه  مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است حضور علمای شیعه و سنی دربعثه  مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است حضور علمای شیعه و سنی دربعثه  مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور علمای شیعه و سنی دربعثه  مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است حضور علمای شیعه و سنی دربعثه  مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است حضور علمای شیعه و سنی دربعثه  مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است حضور علمای شیعه و سنی دربعثه  مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است حضور علمای شیعه و سنی دربعثه  مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است

حضور علمای شیعه و سنی دربعثه مقام معظم رهبری بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است

نشست شورای افتاء علمای اهل تسنن و تشیع درحج 97 درمکه مکرمه برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ دراین جلسه نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت  با قدردانی از زحمات این شورا و علمای اهل تسنن حاضر درحج امسال گفت: این وحدت شیعه و سنی درحج، نمایش وحدت عملی مذاهب بوده و در بعد داخلی و بعد بین المللی تاثیرگذار است.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با اشاره به فرصت طلایی حج از نظر تاثیرگذاری در ایجاد وحدت میان طوایف اسلامی گفت: لازم است برای تحقق این هدف برنامه ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد. امیرالحاج ایران به وجود افراد فاضل و کاردان درشورای افتاء اهل سنت اشاره کرد و گفت: پاسخگویی کارشناسی شده به سوالات زائران اهل سنت با تایید همه اعضای شورا و مستند کردن آنها کارخوب و تاثیرگذاری است که قابل استفاده برای آیندگان نیزهست.
امیرالحاج ایران با بیان اینکه زائران بیت الله الحرام تشنه معارف الهی و اسلامی هستند
برسامان دهی بهتر مباحث فرهنگی مربوط به اهل سنت تاکید کرد و افزود: می توانید از وجود افراد فرهنگی ونخبه درمیان اهل سنت برای پاسخگویی به نیاز زائران استفاده کنید و همچون شیعیان مباحث اخلاقی، تاریخ اسلام، آداب و معاشرت و روایتگری مکه و مدینه را برای زائران اهل سنت با ادبیات هراستان راه اندازی کنید.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر کتب موجود مناسک اهل سنت را نیازمند بازنگری دانست و ازشورای افتاء اهل سنت خواست این اقدام را بلافاصله پس از موسم حج آغاز کنند تا این کتاب ها و دیگر محصولات فرهنگی  به موقع دراختیار زائران سال آینده قرار  گیرد.
امیرالحاج ایران برگزاری جلسات انس و معرفت درکاروان های اهل سنت همچون کاروان های شیعه را اقدامی خوب و مورد اقبال زائران دانست و بر ادامه آن تاکید کرد. آقای قاضی عسکر با اشاره به خلاء موجود درمبحث ادعیه در بین زائران اهل سنت گفت: برخی دعاهای شیعه همچون کمیل وعرفه را که سراسرتوحید محض است و مشکلی درعرضه آن نیست، می توانید در دستور برنامه های فرهنگی کاروانها قراردهید و دراین حوزه هم وحدت رویه ای بین دو مذهب بوجود آورید و این اقدام تاثیرگذار را بین اهل سنت نهادینه کنید.


آقای قاضی عسکر افزود: همان گونه که رهبرمعظم انقلاب نسبت به همه نظر لطف دارند، بعثه هم با تبعیت از ایشان همان نگاه را نسبت به اهل سنت دارد.
وی حضور علمای شیعه و سنی دربعثه را بهترین راه برای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی دانست و افزود: این مجموعه می تواند با طرح مباحث جدید و به روز، برای سالهای آینده تصمیم گیری کند وکارها را حساب شده تر پیش ببرد.
دراین جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکترمظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با ارائه گزارشی، از افزایش چشمگیر فعالیت شورای افتاء درمقایسه با سالهای گذشته خبرداد وگفت: راه اندازی کانال آنلاین پاسخگویی به سوالات، اقدام جدیدی است که با اقبال خوبی مواجه شده و پاسخگوی پرسش های بی شمار زائران بوده است.
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین عرب نیا و شماری ازعلمای اهل سنت وهمچنین برخی اعضای بعثه مقام معظم رهبری پیشنهادهایی را درخصوص ارائه بهتر امور با مشارکت علمای فریقین مطرح کردند که مورد موافقت نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت قرارگرفت.



 




نظرات کاربران