دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه

دیدارمسئولان جنبش امل با سرپرست حجاج ایرانی در مکه

آقای قبلان قبلان عضو هیات رئیسه جنبش امل و رئیس مجلس جنوب لبنان در صدر هیئتی از مسئولان این جنبش با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، دراین دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر به افتخارات مردم و نیروهای لبنانی درمبارزه با قدرتهای استکباری و رژیم صهیونیستی اشاره و با تمجید از مقاومت و روحیه بالای مردم لبنان تصریح کرد: هرچه شرایط سخت ترمی شود نشاط و مقاومت عزیزان در لبنان بیشتر و بیشتر می شود. 
سرپرست حجاج ایرانی افزود: توطئه جدیدی درسطح بین المللی برای شکست جبهه مقاومت شکل گرفته است تا با تحریم اقتصادی و ایجاد جو روانی روحیه مقابله کنندگان با جبهه استکبار را تضعیف کنند لیکن خوشبختانه درمواجهه با این توطئه ، استقامت پیروان مکتب اهل بیت به حدی است که دشمنان را به ذلت کشانده است به طوری که احساس می کنند تلاش های آنان به جایی نخواهند رسید. 
وی ادامه داد: دشمنان با به وجود آوردن داعش تصورمی کردند خط اول مبارزه را تسخیر و به پشت دروازه های بغداد رسیده اند و کارسوریه را تمام کرده اند و می توانند به لبنان فشاروارد کنند ولی مقاومت لبنان وعزیزانی که از ایران وعراق در مبارزه علیه این گروهک مشارکت کردند شرایط را به نحوی برگرداند که دشمن دیگر چنین حرکت های مذبوحانه ای را تکرار نکند.
وی تاکید کرد: وحدت نظر، یکپارچگی  و جبهه متحدی که درلبنان ایجاد شده اجازه نفوذ به عناصر فتنه انگیز را نداده است .
نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با بیان اینکه حربه تحریم اقتصادی برای ما تازگی ندارد و درچهار دهه گذشته نیز تحریم بوده ایم ، افزود: آمریکا ترکیه را نیز تحریم کرده و تعرفه های کالاهای وارداتی از چین را افزایش داده است و این ها همه به ضرر آمریکاست.
برپایه این گزارش ، دراین دیدار آقای قبلان قبلان رئیس مجلس جنوب لبنان با بیان اینکه دولت و ملت ایران درسایه همبستگی دست برتر در مقابل دشمنان را دارند ، تصریح کرد: این فشارها و تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایرانی تاثیری ندارد چون شما از حق دفاع می کنید و دشمن ظالم وتجاوزگر است.
وی با اشاره به اینکه قرآن به مومنان وعده پیروزی داده است، گفت: دشمنان دست بدست هم دادند ولی نتوانستند اراده جمهوری اسلامی ایران را بشکنند چرا که مردم ایران از حق و نظام مردمی و اسلامی خود دفاع می کنند وما نیز در کنار برادران خود درجمهوری اسلامی ایران هستیم .
رئیس مجلس جنوب لبنان درادامه به تاریخچه تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و ورود نیروهای آمریکایی ، انگلیسی ، فرانسوی و ایتالیایی  به این کشوراشاره کرد و گفت: مردم لبنان با مقاومت خود رژیمی را که از حمایت قدرت های جهانی برخورداربود و ارتش های عربی قدرت مقابله با آن را نداشتند از سرزمین خود بیرون راندند و توانستند نیروهای خارجی را نیز اخراج کنند.
وی گفت: دشمن علیه لبنان نیزسلاح اقتصادی را بکار گرفت و امروز با وجود مشکلات فراوان ، مردم ما با عزت و کرامت زندگی می کنند.
عضو هیات رئیسه جنبش امل پیروزی مقاومت در جنگ سی و سه روزه را نمونه ای دیگر از مجاهدت مردم و دولت لبنان در برابر دشمن صهیونیستی ذکر و تاکید کرد: در راه آزادی و پیروزی مردم لبنان خون های زیادی ریخته شده است و جوانان ما همچنان آماده مقابله با هرگونه تجاوز دشمن هستند.
وی در پایان از تعداد زائران لبنانی که که از داخل و خارج از این کشور در مراسم حج حضور دارند گزارشی ارائه کرد.
این گزارش حاکیست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده و همکاری طرف میزبان تاکنون حجاج ایرانی مشکل خاصی نداشتند، تصریح کرد: ما درحج نگاه مان به وحدت امت اسلامی است ومعتقدیم همگرایی ، شکوفایی ، رشد اقتصادی و حرکت به سمت ایجاد یک اتحاد منطقه ای با تدبیر کشورهای منطقه امکان پذیر است.   
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران