دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی

دیداررئیس بعثه جمهوری داغستان با سرپرست حجاج ایرانی

دکتر شهاب الدین حسین اف، رئیس بعثه جمهوری خود مختار داغستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر شهاب الدین حسین اف، رئیس بعثه جمهوری خود مختار داغستان با حضور در بعثه مقام معظم رهبری با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.
رئیس بعثه جمهوری داغستان در این دیدار از وضعیت مسلمانان این جمهوری خودمختار گزارشی ارائه کرد و گفت: امسال ده هزار نفر از مسلمانان داغستانی به حج مشرف شده اند.
شهاب الدین حسین اف با اشاره به اینکه سفر حج مسلمانان داغستانی بین 20 تا 25 روز طول می کشد ، در خصوص نحوه انتقال و ترکیب کاروان های زائران این جمهوری توضیحاتی بیان کرد.
در این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  نیز موسم حج را موسم آشنایی برادران مسلمان دانست و از تبادل هیئت ها بین دو طرف در حوزه حج استقبال کرد. 
در این ملاقات مقررشد هیئت های کارشناسی برای بررسی راههای توسعه روابط دو طرف در حوزه حج به دو کشور سفر کنند.
گفتنی است داغستان یکی از جمهوری های خودمختار روسیه است که در غرب قفقاز و ساحل شرقی دریای خزر قرار دارد. داغستان تعداد قابل توجهی از مسلمانان و شهرهای مسلمان نشین را در خود جای داده است. شهر دربند مهم‌ترین محل تجمع شیعیان در این جمهوری است که  حدود پنجاه هزار نفراز شیعیان درآن سکونت دارند.
 




نظرات کاربران