دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه

دیدار رئیس بعثه حج آذربایجان با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه

حاج سلمان موسی اف رئیس بعثه حج جمهوری آذربایجان با حضور در بعثه مقام معظم رهبری درمکه مکرمه با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی  دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، دراین دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با بیان اینکه روابط دو کشورنوید بخش یک آینده خوب است ، اظهار داشت: با توجه به علاقمندی مردم آذربایجان به اهل بیت ، روابط بعثه های دو کشور در حوزه زیارت می تواند هرچه بیشتر توسعه یابد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حاج سلمان موسی اف برای سفر به ایران و گفتگو درباره راههای توسعه همکاری ها در حوزه حج و زیارت دعوت کرد که با استقبال رئیس بعثه حج آذربایجان روبرو شد.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجارب و آثار و تولیدات خود در زمینه های فرهنگی و اجرایی در حوزه حج و زیارت را به طرف آذربایجانی منتقل کند ودر یک همایش مشترک آثارتربیتی واخلاقی سفر معنوی حج با حضور کارشناسان دو کشور بررسی شود که طرف آذربایجانی با ابراز خرسندی از این پیشنهاد اظهار داشت : ما می توانیم در این همایش نقطه نظرات خود را در حوزه حج به یکدیگر نزدیک کنیم. 
سرپرست حجاج ایرانی همچنین با تاکید براینکه اولویت جمهوری اسلامی ایران توسعه مناسبات با کشورهای همسایه است، گفت: با توجه به مشترکات فراوان فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور، توسعه همکاری بعثه های دو کشور برای ما اولویت دارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به توطئه های دشمن برای فتنه انگیزی در منطقه اشاره کرد و هوشیاری مردم و مسئولان دو کشور در مقابل تفرقه افکنان را ضروری خواند.
 وی با اشاره به اینکه آمریکا از توطئه تحریم علیه کشورهای منطقه برای به تسلیم در آوردن آنها استفاده می کند ، افزود: آمریکا حدود چهل سال است که ایران را تحریم کرده ولی مردم ما همچنان مقاوم و پایدار روی پای خود ایستاده اند.
وی تاکید کرد: ظالم سرانجام ازبین خواهد رفت و پیروزی با ملت هایی است که در برابر آمریکا مقاومت کنند. 
بر پایه این گزارش ، درادامه این دیدار حاج سلمان موسی اف رئیس بعثه حج آذربایجان با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد بعثه های حج ایران و آذربایجان ، تصریح کرد: مردم دو کشورهمسایه درسال های اخیرهرچه بیشتر به یکدیگر نزدیک شده اند.
وی به اقدامات صورت گرفته برای تقویت وحدت میان اهل تسنن و اهل تشیع آذربایجان اشاره کرد و گفت: مردم ما دوستداراهل بیت هستند و علاقمندند که اماکن متبرکه در ایران و اعتاب مقدسه را زیارت کنند.
وی در پایان از نحوه اعزام زائران آذربایجانی به حج و خدماتی که به آنها ارائه می شود گزارش داد و افزود: امسال 9هزار زائر آذربایجانی  به حج مشرف شده اند.  
 




نظرات کاربران