نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است

نجفی روحانی: تحکیم اتحاد بین عراق وایران عزت آفرین است

مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق گفت: نظم وانظباط شخصیت انسان را نشان می دهد در طول سفر آن را رعایت کنیم ودر مسیر وسیطره ها وحرم مطهر بانظم ووقار عبور کنیم وبا مأمورین تفتیش در سیطره ها همکاری کنیم وهیچگاه ناراحت نشویم بلکه از آنان تقدیروتشکر نماییم زیرا همه این بازرسی ها برای حفظ امنیت وسلامت مردم و خودزائرین است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجه الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق درگردهمایی روحانیون ومداحان عتبات، برلزوم تامل وتفکر دراین سفر معنوی گفت: رفیق وهمنشین خوب بسیار مأثر است وپیامبراسلام فرمود بهترین همنشین انسان، کسی است که دیدن او انسان را به یاد خدا وعمل او انسان رابه یاد آخرت بیاندازد وگفتگوی با او علم انسان را افزایش دهد.


وی گفت: شرایط امروز ما بسیار حساس است وباید مراقب باشیم زیرا دشمن به دنبال آن است که بین ملت عراق وایران تفرقه وجدایی بیاندازد واز آب گل آلود سوء استفاده کند.


مسئول دفترنمایندگی بعثه در عراق از روحانیون ومداحان خواست هرکاری که موجب  تفرقه  بین ملت  شریف عراق وایران است اجتناب شود و هشیارانه وبا کرامت واخلاق حسنه  زمینه تفرقه را بر طرف نمایند  وتلاش کنند پیوند بین دوملت ایران وعراق را مستحکم تر نمایند.زیرا تحکیم اتحاد بین عراق  وایران عزت آفرین است 


وی خاطر نشان ساخت: کشور عراق یک کشور مستقل ودارای قوانین ومقررات خاص است وهمه زوار  به آن ملتزم باشند ودقیقا آن را رعایت نمایند ومعنای دوستی دوملت این است که هردو طرف به قوانین کشور دیگر احترام بگذارند.


حجه الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: نظم وانظباط شخصیت انسان را نشان می دهد ودر مسیر وسیطره ها وحرم مطهر بانظم ووقار عبور کنیم واز تفتیش هایی که جهت امنیت زائرین ومردم عراق صورت می پذیرد همکاری کرده وناراحت نشده بلکه تقدیروتشکرکرده زیرا همه این بازرسی ها برای حفظ امنیت وسلامت مردم و خود زائرین است.


وی از روحانیون ومداحان خواست درحرم مطهر باصدای بلند زیارت نامه خوانده نشود ومزاحم دیگران که مشغول خواندن قرآن هستند نشوند وطی نصّ صریح قرآن درمقابل پیامبر و ولی خدا نبایدبا صدای بلندصحبت کرد وهمانگونه که اگر کسی مزاحم شود ماناراحت می گردیم، اگرمانیز مزاحم دیگران شویم آنها نیز ناراحت می گردندوهرآنچه برای خود نمی پسندیم برای دیگران هم نپسندیم.


مسئول دفترنمایندگی بعثه در عراق تاکید کرد: زیارت نامه های ماثوره مانند زیارت امین الله، زیارت جامعه کبیر وزیارت عاشورا خوانده شود که دارای معارف ومعانی بسیار بلند وانسان ساز است.


وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نذورات زائرین به همانگونه که نذر کرده اند صورت پذیرد تاذمه آنان فارغ شود وروحانیون ومداحان باید زائرین را درمورد اموال لقطه ومجهول راهنمایی کرد تا دینی به گردن آنان باقی نماند. حجت الاسلام والمسلمین بهجتی در بخش دیگری از سخنان خود سفر کربلا را، سفر پاکی و طهارت روح و جان دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل هرفردی که به این سفر مشرف می شود باید حقوق مالی و غیر مالی خود را تسویه کرده و سبک بال گام در کربلا بگذارد و اگر فردی به گردن او حقی دارد از او حلالیت بطلبد که توصیه این موارد برعهده روحانیون کاروان ها است.


دربخش پایانی این همایش چند نفر از روحانیون و مداحان کاروان های عتبات عالیات سوؤالات و نکات خود را با مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق درمیان گذاشتند و حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی به سؤالات آنها پاسخ گفت. گفتنی است، در جلسه روحانیون و مداحان که به همت بعثه مقام معظم رهبری روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنجشنبه در محل بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا برگزار می شود و روحانیون و مداحان با آخرین وضعیت عتبات عالیات، مسائل فرهنگی عتبات، نکات مهم برای زائران، مسائل شرعی مبتلا به و موضوعاتی از این قبیل آشنا می شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران