دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی

دیدارهیئتی ازعلما و شخصیت های فرهنگی بنگلادش با سرپرست حجاج ایرانی

جمعی از علما و شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی بنگلادش با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار وگفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،  دراین دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکربا اشاره به اینکه حج این فرصت را فراهم می آورد که جهان اسلام و ملل اسلامی متحد شوند ، اظهار داشت: پیروان مذاهب مختلف درصفوف نمازجماعت مسجدالحرام به سمت کعبه نمازمی خوانند و خدا و پیامبرشان یکی است، و ایجاد وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی می تواند توطئه آمریکا و اذنابش را که در تلاش اند بین شیعه وسنی اختلاف ایجاد کنند، خنثی نماید.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت یکی دیگر از ظرفیت های حج را همزیستی مسلمانان با یکدیگر دانست و افزود: در حج امت اسلامی درکنارهم برادری و محبت را تجربه و احساس می کنند و آن را به نمایش می گذارند.
وی تصریح کرد: حج این فرصت را فراهم می آورد تا انسان از نظر روحی و اخلاقی خود را به خداوند نزدیک کند و پس از انجام مناسک حج  مشمول مغفرت باریتعالی قرارگیرد و ازفرصت توبه و استغفار بهره مند شود.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه از حج می آموزیم  هیچ انسانی را نباید آزار دهیم و محیط زندگی و زیست خود را سالم نگه داریم ، تاکید کرد: جنایت هایی که افراطیون به نام داعش ، جبهه النصره و... در سوریه ، عراق ، لیبی ، لبنان و افغانستان انجام داده اند به اسلام ارتباطی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در احادیث شیعه و سنی دشنام دادن و کشتن مسلمان حرام شمرده شده است ، افزود: در حج  همه پیروان مذاهب و ادیان توحیدی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز را تجربه می کنند.
نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه حج به ما نشان می دهد مسلمانان باید در غم و شادی همدیگر سهیم باشند، اظهار داشت: ما چطورمی توانیم به حج بیاییم و نسبت به بمباران برادران و خواهران دینی خود درفلسطین اشغالی و نوار غزه و تخریب منازل شان بی تفاوت باشیم. 
وی با بیان اینکه ما باید به گونه ای عمل کنیم که حج مان مورد رضایت خداوند قرار گیرد، تصریح کرد: در حدیثی از رسول گرامی اسلام نقل شده است اگرکسی ندای مسلمانی را بشنود که از مسلمانان کمک می خواهد و کسی به فریاد او نرسد ؛ مسلمان نیست. 
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید از تمامی ظرفیت های حج استفاده شود ، اظهار داشت: درکنگره عظیم حج باید به فریاد مظلومان جهان اسلام رسید وتمام کشورهای اسلامی متحد ویکپارچه برای حل مشکلات سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشورهای اسلامی چاره اندیشی نمایند.
وی ازمردم مسلمان بنگلادش بعنوان مردمی متدین و تلاشگر درمسیر دین یاد کرد و خطاب به حاضران گفت: شما به وظایف شرعی تان عمل کنید و هر چه می توانید در اسلام تدبر و خود را به قرآن بیشتر نزدیک کنید و متحد و یکپارچه کنارهم در مقابل دشمن بایستید.
وی تاکید کرد: با نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگراتحاد کشورهای اسلامی شکل خواهد گرفت و می توانند امکانات خدادای شان رابرای خدمت به امت اسلامی بکار گیرند. 
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه مسلمانان دفاع می کند و هر جا که لازم بوده بدون توجه به گرایش مذهبی به کمک مظلوم شتافته است ، گفت: قرآن می فرماید: " وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ " یعنی تنها راه نجات ، اتحاد  همه ملت ها و کشورهای اسلامی است.
برپایه این گزارش ، در این دیدار چند تن از حاضران برخی سوالات و شبهات مطرح در جامعه اسلامی را بیان کردند که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در باره هر یک توضیحاتی داد. 
 




نظرات کاربران