عید غدیربزرگترین عید اسلامی است عید غدیربزرگترین عید اسلامی است عید غدیربزرگترین عید اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عید غدیربزرگترین عید اسلامی است عید غدیربزرگترین عید اسلامی است عید غدیربزرگترین عید اسلامی است عید غدیربزرگترین عید اسلامی است عید غدیربزرگترین عید اسلامی است

عید غدیربزرگترین عید اسلامی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم جشن عید غدیر درمکه مکرمه از عید غدیر بعنوان عید الله الااکبر نام برد و گفت: عید غدیر بزرگترین عید اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی که در جمع زائران استان های همدان و خراسان جنوبی درهتل رفاف المشاعر سخن می گفت، افزود: دین اسلام درعید سعید غدیر با معرفی امیرالمومنین حضرت علی (ع) بعنوان جانشین پیامبر کامل و مسیر آینده امت اسلامی مشخص شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آیه سوم مائده " الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا " تصریح کرد: اگر رسول اکرم فردی را بعنوان جانشین خود معرفی نمی کرد با آن همه توطئه ای که علیه اسلام وجود داشت دین از بین می رفت و دیگر نامی از اسلام باقی نمی ماند.
وی با اشاره به اینکه ابوسفیان و طرفدارانش به ظاهر اسلام آورده ولی درباطن هدف شان نابودی اسلام بود ، اظهار داشت: اگر غدیر و تلاش های حضرت علی (ع) نبود امروزمن شما و جهان اسلام از اسلام واقعی بی خبر می ماندیم و نامی از اسلام باقی نمی ماند.
سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: حضرت امیربا هوشیاری و احاطه کامل به مسایل مختلف اجازه نداد افراد به ظاهرطرفداراسلام به اهداف شان برسند.
وی درادامه به تشریح وقایع دوره 25 ساله دوری حضرت علی (ع) ازحکومت پرداخت و گفت: دراین دوره آنحضرت احساس کرد اسلام جوان است و اگر اختلاف در جامعه اسلامی بوجود بیاید ممکن است اصل اسلام صدمه ببیند و باقی نماند لذا صبر کرد و حتی به خلفا مشورت می داد تا دشمنان نتوانند اسلام را ازبین ببرند. 
نماینده ولی فقیه این جمله امیرالمومنین " سَلونی قَبْلَ اَنْ تَفْقِدُونی - بپرسید ازمن قبل ازاینکه مرا از دست بدهید " را نشاندهنده جامعیت آن حضرت دانست و با اشاره به اینکه ایشان به آنچه درآسمان ها و زمین بود احاطه داشت، افزود: حضرت علی (ع) ازهمه داناتر و ازجامعیت وتفکری بلند برخوردار بود که تمام زوایای زندگی بشر را در بر می گیرد. 
سرپرست حجاج ایرانی بیانات حضرت علی (ع) و خطبه های نهج البلاغه را دربرگیرنده حوزه های مختلف زندگی بشر دانست و با اشاره به اینکه امام علی در نامه پنجم نهج البلاغه معروف به عهد نامه مالک اشتر یکی از زیباترین روشهای حکومت را مطرح کرده است ، اظهار داشت: این منشور درچند سال قبل بعنوان نخستین منشور حکومت دینی در سازمان مللل متحد ثبت شد.
وی گفت: دراین منشورمهمترین نکات در رابطه با حقوق  انسان  و ویژگی های حکومت دریک جامعه مردم سالار دینی مطرح شده است.
وی با اشاره به اینکه درجامعه اسلامی حقوق همه انسان ها محترم شمرده شده است ، اضافه کرد: حضرت علی رعایت حقوق انسان ها را علاوه بر گفتار درعمل نشان داده است که این مایه افتخار ماست درحالیکه در جهان غرب اندیشه های نژاد پرستانه اجازه نمی دهد چنین رفتارهایی را با مردم جهان سوم داشته باشند.
نماینده ولی فقیه سپس نمونه هایی از برخوردهای امیرالمومنین در حوزه رعایت حقوق مردم را ذکر کرد و گفت: اندیشه های آن حضرت بسیار والاست ، آن حضرت جهانی فکر می کرد ونسبت به جامعه خود حساسیت دارد ،  امروز من و شما هم باید اینگونه فکر و عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه شیوه خود اظهاری دراخذ مالیات که غربی ها به آن افتخار می کنند در زمان حضرت امیربرای جمع آوری زکات  استفاده می شد، تصریح کرد: بسیاری از اموری که غربی ها بعنوان شیوه های مترقی یاد می کنند الگوی اسلامی دارد و حضرت علی  در زمان خود بکار میبرد.
وی با بیان اینکه درهربعدی از زندگی امام علی دقت کنیم ؛ نظیر ندارد ، افزود: مولای متقیان در تمام امور زندگی و آنچه ما باید به آن عمل کنیم الگوست و درهمه امور فوق تصور ماست.
وی با تاکید براینکه حضرت علی درمقابل مشکلات مردم بی تفاوت نبود، خطاب به حاضران گفت: مگر می شود شیعه علی بود و از کنار مشکلات مردم بی تفاوت گذشت.
سرپرست حجاج ایرانی به نمونه هایی از رفتارحضرت امیرالمومنین  با حضرت فاطمه زهرا اشاره کرد و افزود: حضرت علی می فرمایند: این مدتی  که من با زهرای مرضیه زندگی کردم نه یک بار زهرا من را آزار داد و به خشم آورد و نه بالعکس ، این دو همیشه با هم مهربان  و احترام و شراکت را  پایه زندگی قرار داده بودند.
نماینده ولی فقیه به محورهای شعار حج امسال اشاره کرد و گفت: شما که به حج آمدید و نورانیت حج در چهره هایتان تجلی یافته است بعنوان شیعه امیرالمومنین بدنبال آن حضرت حرکت کنید وهمانگونه که ایشان در زندگی رفتار می کرد رفتار و عمل کنید.
وی افزود: وقتی شما به میهن اسلامی بازمی گردید همه باید ببیننند  و باید در عمل نشان دهید که با گذشته خیلی فرق کرده و متفاوت شده اید.
وی با اشاره به اینکه خداوند حاجیان را دوست دارد و در این سفرمغفرت را به آنها عطا کرده است، گفت: نگاه به کعبه عبادت و در روایت آمده است هر کسی درمکه قرآن را ختم کند  از دار دنیا نخواهد رفت مگر آن که پیامبر را زیارت کند و ایشان جای او را در بهشت نشان دهد.
سرپرست حجاج ایرانی برکات و فضیلت های مکه، مدینه و بقیع را یادآور شد و اظهار داشت: در این سفر آغوش پیامبر برروی زائرانش باز است و طبق آیه قرآن وقتی زائر از پیغمبرمی خواهد از خدا برایش مغفرت طلب کند باریتعالی این خواسته پیامبر را می پذیرد.
نماینده ولی فقیه محیط حج رایک محیط صمیمی توصیف کرد و گفت: با توجه به شعار حج امسال ، از این سفر، مهربانی را با خود سوغات ببرید و در داخل کشورنیز با هم مهربان باشید و به اهل خانواده محبت و با هم عاشقانه زندگی کنید.
وی درادامه برخی اقدامات بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت را برای به حداقل رساندن مشکلات حجاج برشمرد و تصریح کردک شرایط حج گزاری نسبت به گذشته بسیار تغییر یافته است و زائران ما از امکانات بهتر و عزت و احترام برخوردارند.
وی با بیان اینکه سفرحج سختی هایی هم دارد ، افزود: یک سال مسئولان و دست اندرکاران بعثه و سازمان حج تلاش می کنند مشکلات را به حداقل برسانند و هر نقصی را به سرعت رفع کنند.
نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه با آسیب شناسی های صورت گرفته شرایط حج سال به سال بهتر      می شود، خطاب به حاضران گفت: از برکات این سفر نورانی حداکثر بهره را ببرید و همه عهد ببیندیم وقتی به ایران بازمی گردیم زندگی صحیح اسلامی را همچنان تمرین کنیم و پای دین ، اخلاق و فضایل مان بایستیم .
برپایه این گزارش پیش از سخنان سرپرست حجاج ایرانی آقای عباس قنبری مدیر مجموعه هتل رفاف المشاعر از برنامه های فرهنگی اجرا شده برای زائران گزارشی ارائه کرد و گفت: این هتل 5 کاروان از زائران بیرجند ، همدان و ملایربه ظرفیت ششصد نفر را در خود جای داده است.   


 
  


| شناسه مطلب: 90206




غدیر عید حج97



نظرات کاربران