مقتل مقتل مقتل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقتل مقتل مقتل مقتل مقتل

مقتل "قتیل العبره ابن علی قائد البرره" نقد و بررسی می‌شود

در قالب نهمین نشست هیأت‌پژوهی، نقد و بررسی کتاب مقتل "قتیل العبره ابن علی قائد البرره" صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به همت جامعه ایمانی مشعر و با حضور استاد مورخ آیت‌الله غروی و مولف کتا،ب حجت‌الاسلام وافی نقد و بررسی "قتیل العبره ابن علی قائد البرره" در قالب نهمین "نشست هیأت‌پژوهی" برگزار می‌شود.


این نشست ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه 13 شهریور ۹۷ با حضور استاد مورخ آیت‌الله غروی و مؤلف کتاب حجت الاسلام وافی در قم، بلوار شهید عطاران، خیابان شهید مفتح غربی، انتهای کوچه۱۵، پلاک۵ برگزار می‌شود.


این کتاب در دویست و شش صفحه به روایت حماسه سیدالشهدا(ع) از صبح تا غروب روز عاشورا می‌پردازد؛ در تدوین این کتاب از بیش از 20 مقتل معتبر بهره گرفته شده است و بیش از یک سال و شش ماه جمع آوری، یکسان‌سازی متن و چاپ این کتاب به طول کشیده است؛ مهم‌ترین هدف انتشار این کتاب،‌ یکسان‌سازی مقتل برای مبلغین، مداحان و عموم مردم است.


نشست‌های هیأت‌پژوهی به همت جامعه ایمانی مشعر و با هدف نگاه عمیق به پدیده هیأت و بررسی ابعاد مختلف آن، و همچنین در راستای ارج نهادن به تلاش‌های علمی اندیشمندان، طلاب و دانشجویان در حوزه‌های گوناگون مرتبط با هیأت برگزار می‌شود.


موضوع این نشست‌ها، "هیأت" با تمامی جوانب و ابعاد و زوایا است؛ مدیریت هیأت، ستایشگری، منبر، اقتصاد هیأت، فقه هیأت، تاریخ هیأت، هنر هیأت و رسانه هیأت بخشی از موضوعات کلان نشست‌های هیأت‌پژوهی است؛ قالب و روش برگزاری نشست‌ها نیز به ارائه و سخنرانی محدود نمی‌شود  و گستره‌ای از رونمایی از کتاب، گفت‌گو و میزگرد تا بازخوانی تحلیل، تجربه‌پژوهی، تاریخ شفاهی، ایده‌پردازی، آینده‌پژوهی را در بر دارد.


| شناسه مطلب: 90281




کربلا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران