آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین

آمادگی وزارت بهداشت برای محرم و اربعین

سخنگوی وزارت بهداشت بر آمادگی این وزارتخانه به منظور نظارت بهداشتی در ماه محرم تأکید کرد و گفت: ما از هم اکنون اقدامات لازم را در داخل و خارج کشور آغاز کرد‌ه‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت  امروز، ۱۲ شهریورماه، در نشست خبری این وزارتخانه و در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر آمادگی وزارت بهداشت در ایام محرم و به ویژه اربعین، عنوان کرد: با نزدیک شدن این ایام ما بر اقدامات پیشگیرانه خود افزوده و آموزش‌های لازم را به هیئت‌های مذهبی ارائه می‌دهیم. واقعیت این است که بسیاری از این اعمال به صورت خودجوشانه انجام شده و می‌توان با یک سری آموزش‌ها اقدامات پیشگیرانه‌ای در جهت ارتقاع وضعیت بهداشتی آنها فراهم کرد.


وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های ما این است که با توجه به اینکه اصل ثواب نذورات و خیرات مردم زمانی است که متوجه محرومین باشد لذا خواهشمندیم این غذاها را به سوی مردم محروم برده و سلامت آن را نیز رعایت کنند.


وی همچنین در رابطه با کنگره عظیم اربعین عنوان کرد: ما از هم اکنون اقدامات لازم را هم در داخل کشور و هم در خارج از آن آغاز کرده و درخواست می‌کنیم از افراد مختلف پیش از آغاز پیاده روی اربعین به تمریناتی برای پیاده روی طولانی بپردازند؛ ضمن اینکه به هیچ عنوان از آب غیر بسته بندی شده استفاده نکنند.


وی در پاسخ به پرسش دیگر ایکنا مبنی بر وظایف وزارت بهداشت در برابر تبلیغات اغواگرانه سلامت عنوان کرد: نظارت بر تبلیغات در مورد کالاهای آسیب رسان بر عهده وزارت بهداشت بوده، ضمن اینکه در تمام دنیا تبلیغ غذاهای شور یا خیلی شیرین ممنوع است. ما می‌گویم تبلیغی که ممنوع است به این معنی نیست که مردم آن را مصرف نکنند بلکه منظور این است که مصرف آن تشدید نشود. در مورد تبلیغات پزشکی نیز باید گفت بخشی از آن مسئولیت ما بوده و بخش دیگر بر عهده سازمان نظام پزشکی، اما برخی دیگر مانند شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای خارج از مسئولیت هر دوی ما است. از نظر ما بسیاری از اینها غیر قانونی بوده و در حال رایزنی با مراکز مختلف برای مقابله با آنها هستیم.


حریرچی ادامه داد: بهترین روش برای مقابله با این تبلیغات، آگاه سازی مردم است؛ بسیاری از کسانی که تبلیغات می‌کنند وقتی به مطب‌ها یا کلینیک‌های آنها مراجعه می‌کنیم می‌گویند تا سه ماه آینده وقت نداریم، این در تضاد با تبلیغات آنها است چرا که معمولا افراد برجسته نیاز به تبلیغات نداشته اما کسانی که مراجعه ندارند نیاز به تبلیغات دارند.


وی یاد آور شد: هر کسی در صدا و سیما حضور پیدا می‌کند صرفا نمی‌تواند پزشک خوبی باشد، این فرد می‌تواند به عنوان کسی که توان سخنوری و شراکت در حوزه‌هایی مانند پیشگیری را دارد، وارد شود.


حریرچی همچنین در مورد گردشگری سلامت نیز یادآور شد: ما از تغییرات ارزی ناراحت هستیم، اما این امر فرصتی برای ما ایجاد کرده که بتوانیم در حوزه گردشگری سلامت به ارائه خدمات بپردازیم؛ بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما آمادگی ارائه این خدمات را دارند، ضمن اینکه اولویت اصلی در بیمارستان‌های دولتی ارائه خدمت به مردم ایران است.


وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری سلامت یک سری بد رفتاری‌ها وجود دارد که از سوی افراد دلال و واسطه صورت می‌گیرد که این می‌تواند به درآمد ملی و توسعه آینده این حوزه لطمه وارد کند.


| شناسه مطلب: 90296




اربعین سلامت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران