عربستان صدور روادید عمره را از محرم آغاز می‌کند

وزارت حج و عمره عربستان از صدور روادید عمره در ماه محرم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عربستان سعودی اعلام کرد که از هفته آینده و در ماه محرم، ویزای عمره را صادر می‌کند. این کشور در نظر دارد که هر ساله پذیرای حدود 30 میلیون زائر برای سفر عمره باشد.


پیش از این ایام زیارت عمره از ماه صفر یعنی دومین ماه قمری آغاز می‌شد. اما امسال اولین مسافران عمره، از ابتدای محرم به سرزمین وحی وارد می‌شوند.


مسوولان وزارت حج و عمره عربستان در این باره اعلام کردند که با همکاری با وزارت امور خارجه این کشور، روند صدرو روادید برای زائران عمره در کنسول‌گری‌ها و دفاتر دیپلماتیک در خارج از عربستان انجام می‌شود.


عبدالفتاح المشاط، معاون وزیر امور حج و عمره عربستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2022، پانزده میلیون زائر برای سفر عمره به عربستان سفر کنند. با این حال عربستان در نظر دارد این تعداد را به 30 میلیون نفر تا سال 2030 افزایش دهد.


وی افزود: تعداد 1.8 میلیونی زائران عمره که از خارج از عربستان به این کشور وارد می‌شوند، باید به 5 میلیون نفر تا سال 2030 افزایش یابد.


این مقام سعودی تاکید کرد که حضور زوار از طریق هوایی، زمینی و دریایی، به طور شگفت‌آوری تسهیل شده است و ارائه و تمهید کارت‌های شناسایی بین‌المللی برای زوار، تنها چند دقیقه وقت می‌گیرد.


طبق سیاست‌های جدید دولت سعودی، زوار نباید مجبور به انتظار برای سفر به عربستان باشند.


| شناسه مطلب: 90305




عمره مفرده



نظرات کاربران