سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است

سبک زندگی علوی بهترین سوغات سفر نجف و عتبات است

حجت الاسلام والمسلمین رضایی آدریانی : چهارده صفت برای زندگی به سبک علوی لازم است. زائران می توانند با شناخت و عمل به آن صفات بهره معرفتی و تربیتی خود را در این سفر بیشتر کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی آدریانی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در حرم امام حسین(ع)گفت: مرحوم ملا مهدی نراقی عالم عالی مقام شیعی در بعد علم و عمل و مربی اخلاق صاحب کتاب جامع السادات که پدر عالم جلیل القدر مرحوم نراقی است و او هم همچون پدر فقیه خود انسان اخلاقی و نویسنده مقتدری است. ایشان در زمینه اخلاق در کتاب ارزشمند و کارآمد معراج السعاده او که مرحوم آیته الله بهجت نیز برای بعضی مشتاقین سیر و سلوک عمل به آنرا دستور می دادند بیان داشته که چهارده صفتی که برای زندگی به سبک علوی لازم است را تشریح و بیان می کند.


حجت الاسلام والمسلمین رضایی در ادامه اظهار داشت : در ادبیات حضرت علی (ع) در پایان خطبه قاصعه نهج البلاغه نیز این صفات با عناوین : خدامداری با ثبات قدم داشتن،سیمای صدیقین،کلام ابرار،شب زنده داری،هدایتگری،تمسک به قرآن،شیعه گرایی و سنن الهی،رسول الهی بودن و اهل تکبر و زیاده خواهی و مکر و فساد نبودن،حضور جان در محضر حق و تلاش مستمر در میدان عمل آمده است. زائران می توانند با شناخت و عمل به آن صفات بهره معرفتی و تربیتی خود را در این سفر بیشتر کنند.


در پایان نیز مراسم عزاداری و سینه زنی توسط مداح اهل بیت محمد اطهری نسب و برنامه روایت گری برای زائران ایرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین مهدی فلاح برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران