حضور همزمان پنج کاروان دانشگاهی در برنامه نجف شناسی

در نوزدهمین روز از حضور کاروان های دانشگاهی در شهر نجف اشرف، پنج کاروان از استان های آذربایجان غربی، تهران و لرستان در برنامه نجف شناسی حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در نوزدهمین روز از حضور کاروان های دانشگاهی در شهر نجف اشرف، پنج کاروان از استان های آذربایجان غربی، تهران و لرستان در برنامه نجف شناسی حضور یافتند.


در این برنامه سه کاروان از استان تهران و یک کاروان از استان آذربایجان غربی و یک کاروان از استان لرستان شرکت نمودند و از روایتگری حجت الاسلام والمسلمین تابان؛ روایتگر اعزامی بعثه مقام معظم رهبری، بهرمند شدند. در برنامه روایتگری بصورت اجمالی به وقایع مهم زندگی حضرت امیرالمومنین علی (ع) از زمان ظهور اسلام تا زمان شهادت ایشان پرداخته می شود.


با توجه به شمار زیاد دانشجویان جهت بازدید بیت امام (ره) و مرقد علامه امینی (ره)، این بخشها در قالب دو گروه برگزار شد و دانشگاهیان از زندگی امام خمینی (ره) در زمان حضور در نجف اشرف و همچنین زندگی نویسنده کتاب نفیس "الغدیر" علامه امینی (ع) با استفاده از روایتگری روحانیون محترم کاروانهای دانشگاهی شناخت مفیدی پیدا نمودند.


کتاب ارزشمند"الغدیر" به قلم علامه امینی(ره )در اثبات ولایت بلافصل حضرت علی(ع)بعد از ارتحال پیامبر اسلام(ص) و اثبات حقانیت ایشان بر امر خلافت مسلمین نوشته شده‌است. ویژگی این کتاب استفاده از منابع اهل تسنن جهت اثبات معرفی حضرت امیرالمومنین علی (ع) به عنوان جانشین و وصی بعد از وفات حضرت رسول اکرم محمد مصطفی (ص) می باشد.


 




نظرات کاربران