رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است

رئیس سازمان حج و زیارت: برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است

رئیس سازمان حج و زیارت از رضایت مندی حجاج از برنامه ریزیهای حج امسال خبر داد.

 


آقای حمید محمدی در بازگشت ازعربستان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه حج امسال حج بسیارمطلوب ، آرام و توام با رضایتمندی حجاج بود، گفت: تا روزشنبه (هفدهم شهریور ماه) ۷۰ درصد حجاج به کشور بازگشتند.
بگفته وی امسال بیش از ۸۶ هزارایرانی به حج تمتع مشرف شدند که حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ حاجی به میهن بازگشتند و ۱۳ هزار زائر دیگر در مدینه و ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر درمکه نیز تا ۲۴ شهریور به کشور باز می گردند.
آقای محمدی یکی از دلایل موفقیت و رضایتمندی زائران ازحج ۹۷ را برنامه ریزی و زمان بندی دقیق و منظم سازمان حج و زیارت دانست و با اشاره به موثر بودن همراهی و همکاری حجاج در رعایت این زمان بندی ها ، افزود: آسیب شناسی حج در سال های گذشته، آموزش زائران و اطلاع رسانی به موقع از دیگر دلایل برگزاری حجی باشکوه در سال 97 بود 
وی اظهار داشت: نیمی از پروازهای بازگشت زائران توسط هواپیمایی ایران ایر و نیمی دیگر توسط هواپیمایی سعودی انجام شده و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در بازگشت حجاج وجود نداشته است و برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است تا ۳۰ هزار زائر دیگر به سلامت به کشور بازگردند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون ۱۰ زائر ایرانی به دلیل کهولت سن و بیماری به دیار باقی شتافتند، گفت: این آمار درمقایسه با سال گذشته که  25 نفر بود بسیار کمتر است و  به خانواده های این زائران تسلیت می گوییم. 
آقای محمدی درخصوص امکان راه اندازی عمره مفرده افزود: در صورت محقق شدن خواسته های ایران، تضمین امنیت و حفظ عزت زائران ایرانی از سوی عربستان و تایید نهایی این موارد در قالب یک توافقنامه آماده اعزام زائران به سفرعمره هستیم. 


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون در حال مذاکره با مسئولان حج عربستان هستیم و در صورت محقق شدن موارد خواسته شده از سوی ایران، مشکلی در زمینه مسائل اجرایی سفرعمره  نداریم.
گفتنی است امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف شدند. نخستین گروه از زائران روز ۲۷ تیرماه به مدینه منوره وارد شددند. پرواز برگشت زائران از طریق فرودگاه جده به ایران از چهارم شهریورماه آغاز و همچنین پرواز خروج زائران از مدینه به کشورمان از پنجم شهریورماه آغاز شده است.
 


| شناسه مطلب: 90385




محمدی عمره حج97



نظرات کاربران