هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند

هیأت های مذهبی نباید وارد بازی های سیاسی شوند

استاد حوزه با بیان این که یک مبلغ نمی تواند نسبت به ارزش های دینی و انقلابی بی تفاوت باشد؛ منابر سکولار را در تضاد با اهداف و فلسفه قیام عاشورا دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت‌وگویی با اشاره به نزدیک شدن به ایام عزای حسینی، دغدغه بزرگان حوزه نسبت به جناحی شدن مداحی ها و منابر را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی بزرگان توصیه کرده اند که منابر و مجالس مذهبی ما باید عاری از مباحث سیاسی باشد ولی باید منظور آنها را درست درک کنیم.


مبلغ مطرح کشوری در ادامه افزود: این بزرگان خود در دل انقلاب بوده اند و بدون شک نگاه این نیست که منابر نسبت به گفتمان انقلاب و مباحث حاکمیت تهی باشد بلکه قطعا سیاست زدگی و جناح بازی است که آفتی بزرگ برای منبر محسوب می شود، چراکه یک منبری چگونه می تواند نسبت به ارزش های انقلاب و ولایت و ارزش هایی که شهدا خلق کرده اند بی تفاوت باشد؟


وی با بیان این که جامعه امروز کشور ما و عرصه بین الملل صحنه ظلم به مردم است، گفت: امروز که مردم ما در گیر و دار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند چه به واسطه کاستی که از ناحیه مدیران و چه از ناحیه دشمنی های عربی، عبری و غربی چطور مظلومیت مردم را بیان نکنیم؟ یقینا دشمنان داخلی و خارجی ما می خواهند این نظام اسلامی را از بن بکنند و تنها جایی که می توانیم آنها را رسوا کنیم منبر است.


حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: قیام ایشان که ما هر ساله دو ماه برای آن بزرگداشت می گیریم و مجلس عزا برپا می کنیم، صرفا برای مسائل عبادی و حتی مسائل اجتماعی و اخلاقی صرف نبود بلکه در رأس آن زدن ریشه حاکمیت استکبار بود که در نوک قله اردوگاه ظلم یزید بن معاویه و بنی امیه قرار داشت؛ جرم امام حسین(ع)، نماز و حج و عبادت ایشان نبود بلکه ایشان را برای مقابله جدی با حاکمیت ظلم و اقامه نهی از منکر به مقتل بردند.


وی تصریح کرد: من مبلغ چطور می توانم بالای منبر بروم و نسبت به ظلمی که در اطراف جامعه اسلامی از سوی صهیونیست های خون خوار، وهابیت تکفیری و نفاقی که درون کشور به مردم می شود، بی توجه باشم و مشکلات را بازگو نکنم؛ اصلا مجلس امام حسین(ع) صحنه برملا کردن نقشه های شوم دشمنان برای از بین بردن قرآن و عترت است.


عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که صحنه زندگی عاشورایی با مسائل سیاسی همراه است، خاطرنشان کرد: حتی آبی که می خوریم و سلام به امام حسین(ع) می دهیم سیاسی است؛ چراکه ربط آن به قصه عاشورا و قصه عطشی است که از سوی دشمن به امام حسین(ع) رسید، جایی که حضرت و خانواده شان زیر تحریم صد درد اقتصادی قرار گرفتند تا جایی که قطره ای آب به ایشان نرسید ولی دست از مبارزه با ظلم برنداشتند.


وی در ادامه با تأکید بر این که نباید فرصت منبر در ماه محرم به راحتی از دست برود، یادآور شد: با توجه به این مسائل توصیه بزرگان به عدم طرح مسائل سیاسی یقینا مباحث جناحی و خطی و سیاست زدگی است، چراکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که ما منبر سکولار نداریم به همین جهت منبری خوب است که در آن ارزش های حاکمیت دین بیان و بازگو شود.


حجت الاسلام جوشقانیان در پایان با بیان این که ما فرصت دیگری غیر از منبر در این ایام برای پاسخ به شبهاتی که نسبت به ولایت فقیه و حوزه های علمیه مطرح می شود نداریم، خاطرنشان ساخت: مبلغان ما باید در فضای منبرهایی که هست به این نکته تأکید کنند که سیاست و دین در هم عجین است و انقلاب، نظام اسلامی و  نظام ولایت فقیه گیر ندارد بلکه مشکلات جامعه ما ناشی از عمل نکردن به فرمایشات ولی فقیه و فاصله گرفتن از اصول و ارزش ها است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران