آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند

آیت الله فاضل لنکرانی: مداح باید برای انقلاب بخواند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مداحی یک سرمایه است که امام حسین(ع) در اختیار ما قرار داده است، بر این اساس نباید آن را دستخوش جناح بازی های سیاسی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در نهمین سوگواره شعر عاشورایی و گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آیینی استان قم که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که قلوب شیعه در ماه محرم تطهیر مجدد پیدا می کند، گفت: این ماه یک ماه عزاداری صرف نیست، بلکه ماهی است که ما به برکت آن تکامل پیدا می کنیم.


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به این که ماه محرم در واقع برای این است که ما حقیقت وجودی خود را زنده کنیم، اظهار داشت: امید ما به محرم است تا در این ماه عنایتی به مجموعه بشر صورت بگیرد و ما از منجلاب های سیاسی و اقتصادی رهایی یابیم و اسلام نجات پیدا کند، زیرا در روایات آمده است که دین اسلام «حسینی البقاء» است.


وی با بیان این که مرثیه و روضه خوانی ریشه در خود روز عاشورا دارد، ابراز داشت: امروز نباید کسانی اشکال کنند که عزاداری چه معنایی دارد، چراکه ما این عزاداری ها را از خود اهل بیت(ع) یاد گرفته و به ارث برده ایم.


آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که در حق بودن عزاداری هیچ تردیدی وجود ندارد، مطرح کرد: تعجب می کنم از کسانی که می گویند سینه زنی نکنید؛ ما باید هرچه می توانیم عزاداری ها را باشکوه تر برگزار کنیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مداح و شاعر اهل بیت(ع) باید الگوی جامعه باشد، عنوان کرد: مداح و شاعر امام حسین(ع) باید مثالی از خود این حضرت(ع) باشد، یعنی یک مداح و یا شاعر باید نقش مروج، حامی، و پشتیبان دین اسلام را ایفا کند.


وی تأکید کرد: شأن یک مداح امام حسین(ع) این نیست که خلوت و جلوت اش دو گونه باشد.


آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: مداحی یک سرمایه است که امام حسین(ع) در اختیار ما قرار داده است، بر این اساس نباید آن را دستخوش جناح بازی های سیاسی کنیم؛ اگر مداحی در حال حاضر از انقلاب شعر نخواند به انقلاب جفا کرده است، زیرا انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد.


وی در پایان با تأکید بر این که مداحان باید از اشعار محکم در مداحی خود استفاده کنند، یادآور شد: افزون بر این مطالب باید گفت که در این شرایط حساس همه ما به ویژه مداحان باید مراقب توطئه های دشمنان باشیم تا نقشه های آن ها را خنثی کنیم.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران