عزاداری باید بر محور آیات سوره انسان مهندسی شود

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عاشورا را نمونه‌ای بارز از هتاکی به ساحت فرزندان رسول خدا(ص) یادکرد و گفت: کمال عزاداری را باید از سوره انسان آموخت چراکه این آیات بابیان جریان انفاق اهل‌بیت علیهم‌السلام حقیقت حب الله و من وجه الله را به ما می‌آموزد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام میردامادی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره)  حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مناسبات پایانی ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و اظهار داشت: مباهله از رویدادهای عظیم تاریخ اسلام است که حقانیت اهل‌بیت علیهم‌السلام را به گوش بشریت رسانیده است.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها آیه مباهله را سندی بر رد برخی از شبهات موضوع امامت توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید: «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ؛ ازآن‌پس که به آگاهی رسیده‌ای، هر کس که درباره او با تو مجادله کند، بگو: بیایید تا حاضر آوریم ما فرزندان خود را و شما فرزندان خود را ما زنان خود را و شما زنان خود را ما خود و شما خود آنگاه دعا و تضرع کنیم و لعنت خدا را بر دروغ‌گویان بفرستیم.»
وی با اشاره به این‌که برخی شبهه می‌کنند که اهل‌بیت فرزندان دختر رسول خدا هستند و اطلاق عنوان(یا بن رسول‌الله) نسبت به ایشان اغراق است، ابراز داشت: خداوند متعال در این آیه  با تصریح بر« نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ» برای همیشه بر این ادعا خط بطلان کشیده است.
حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه به جریان عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: برترین الگوی شناخته‌شده در بین ابناء بشر برای حفظ حریم و احترام یک فرد پس از رحلت حفظ شأن و احترام فرزندان او است.
وی ادامه داد: طراحان سقیفه از همان روزهای ابتدایی رحلت شهادت گونه رسول اکرم(ص) به فرزندان او تعدی و حریم قدسی آنان را شکسته و به آنان بی‌احترامی‌های فراوانی روا داشته‌اند.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عاشورا را نمونه‌ای بارز از هتاکی به ساحت فرزندانی رسول خدا یادکرد و گفت: امام حسین علیه‌السلام حقیقت عبودیت را از رسول خدا(ص) به ارث برده بود، این در حالی است که جریان سقیفه با بدترین حالت ممکن به چنین ساحتی هتاکی کرده و ایشان را به شهادت رساندند.
وی در پایان به نزول سوره انسان(هل اتی) اشاره کرد و گفت: الگوی عزاداری حسینی را باید از 18 آیه این سوره شریفه آموخت چراکه این آیات بابیان جریان انفاق اهل‌بیت علیهم‌السلام حقیقت حب الله و من وجه الله (برای رضای خدا زندگی کردن) را به ما می‌آموزد.


منبع:حوزه


| شناسه مطلب: 90409




محرم



نظرات کاربران