کعبه؛ میعادگاه عاشقان درگاه الهی

"بیت العتیق"،" بیت الحرام"،"بیت المعمور"،"بیت المحرم" ، از نام های دیگر کعبه هستند که در قرآن به آن اشاره شده است. کعبه ، قبله مسلمانان جهان و مقدس ترین مکان دین مبین اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، کعبه که در قرآن به "بیت العتیق"،" بیت الحرام"،"بیت المعمور"،"بیت المحرم" یاد شده ، میعادگاه عاشقان درگاه الهی است. میعادگاهی که مسلمانان جهان درهنگام راز و نیاز با معبودشان به طرف آن متوجه می شوند؛ عبادتگاهی که بیانگر توحید و نشانه عبودیت است. 
آن چیزی که از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) می توان برداشت کرد، این است که خانه کعبه پیش از حضرت ابراهیم (ع) و در زمان حضرت آدم (ع) برپا بود. چنان که پروردگار در قرآن کریم می فرماید:«نخستین خانه ای که برای پرستش خداوند برای مردم ساخته شد، درسرزمین مکه بود». برهمین پایه ، کعبه کهن ترین مرکز توحید و پرستش ذات خداوند و مقدس ترین مکان دین مبین اسلام محسوب می شود. 
اکنون سده هاست که مسلمانان جهان به طرف کعبه، این مکان مقدس و میعادگاه عاشقان درگاه الهی، نماز می گذارند و به هنگام طواف در محضر خداوند، وحدت و انسجام خود را برای تایید مقام یگانگی این معبود بی همتا به تمامی جهانیان نشان می دهند.
 


| شناسه مطلب: 90410




کعبه توحید حج97



نظرات کاربران