سومین جلسه ستاد اربعین استان کرمان برگزار شد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ودبیرستاد اربعین گفت: خوشبختانه اقداماتی که ظرف چهار سال گذشته انجام شده و تجربیات سال های قبل، نوید بخش این است که انشاالله مراسم اربعین امسال واعزام و بازگشت زائران به خوبی مدیریت خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حج از کرمان، خلیل همایی راد در ستاد استانی اربعین در محل سالن پیامبر اعظم (ص) افزود: پیش بینی ها نشان دهنده افزایش تعداد زائران اربعین امسال است و برای مدیریت مناسب این حوزه نیز باید برنامه ریزی های لازم  برای صدور روادید، نقل و انتقالات و اعزام از مرز و بازگشت زائران انجام شود.
وی با بیان این مطلب که خدمات رسانی به زائران اربعین، کاری مبتنی به عشق و ارادت به اهل بیت (ع) است، تاکید کرد: مراسم اربعین در حقیقت کاری مردمی است و دستگاه های دولتی وظیفه پشتیبانی، تسهیل گری و هماهنگ سازی را بر عهده دارند و در حقیقت مسئولیت اصلی بر کمیته های زیر مجموعه ستاداربعین و دولتی است و مردمی بودن نباید موجب شود که مسئولیت دستگاه های دولتی در این حوزه نادیده گرفته شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه به منظور استقرار کنسولگری عراق در کرمان نیز اقدامات لازم انجام شده است، افزود:  نیروی انتظامی موضوع تامین امنیت کنسولگری و زائران را دنبال می کنند.
دبیر ستاد استانی اربعین استان کرمان با بیان این مطلب که استفاده از ظرفیت های معین های اقتصادی نیز باید توسط فرمانداری ها برای کمک به موکب ها دنبال شود، اظهارداشت: نظارت بهداشتی بر موضوع طبخ و توزیع غذا نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در این رابطه ذائقه زائران به ویژه زائران سایر کشورها که از مسیر کرمان عبور میکنند مورد توجه قرار گیرد.
وی بر ثابت بودن قیمت ها و نظارت دقیق بر این موضوع نیز تاکید کرد و گفت: تدارک اتوبوس های لازم نیز باید به شکلی انجام شود که خللی به کار سایر شبکه های حمل و نقل نیز وارد نشود.
وی ادامه داد: رانندگان نیز در طول این سال ها به دلیل انگیزه های معنوی و مشارکت در امر خیرخواهانه و معنوی در اعزام و بازگشت زائران همراهی کرده اند و با توجه به حجم بالای زائران در بازگشت از این سفر معنوی، شبکه حمل و نقل استان به شکلی مدیریت کرده است که  بازار سیاه ایجاد نشده است که این موضوع جای تقدیر دارد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان این مطلب که سال گذشته هیچ تلفاتی در جاده های استان کرمان نداشته ایم، گفت: در سال گذشته ایمن ترین وضعیت ترافیکی در جاده های استان را داشته ایم و درزمان سفر اربعین داشته ایم  و در این رابطه راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در سال جاری نیز باید نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و استقرار واحدهای مربوطه اقدام کند.


همایی گفت: ایجاد موکب های دائمی در مرز نیز از سوی معاونت عمرانی استانداری کرمان پیگیری شده است و انتظار می رود که برای اختصاص زمین و سایر اقدامات موردنیاز پیگیری های جدی تری صورت گیرد.تا در سال آینده زیرساخت هایی برای شلمچه و چزابه ایجاد شود.
فرماندار کرمان نیز با بیان اینکه اربعین همایش بزرگی است که همه برای شرکت و برگزاری آن تلاش می کنند، گفت: وضعیت امسال به لحاظ فرصت ها و تهدیدها بیشتر از سال های قبل است.
علی بابائی افزود: قطعا گروه های معاند به دنبال ایجاد نفاق، تفرقه و سایر کارشکنی ها هستند و در این رابطه اتاق های فکر زیادی را نیز تشکیل داده اند.
وی بیان کرد: کمیته های ستاد اربعین در شهرستان کرمان شکل گرفته و آمادگی های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.در این جلسه کلیه روسای کمیته های زیر مجموعه ستاداستانی اربعین ضمن ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت اقدامات انجام شده،برنامه خود را برای هرچه بهتر و باشکوهتر مراسم اعزام زائران اربعین حسینی ارائه نمودند


| شناسه مطلب: 90423




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران