حمایت ویژه برای حضور خبرنگاران در پیاده‌روی اربعین

به منظور بررسی و همکاری‌های مشترک در حوزه خبر و مطبوعات و رسانه‌ها در موضوع اربعین نشست مشترک رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و دکتر سید محمدرضا خوشرو مسئول امور رسانه کمیته فرهنگی با دکتر سلطانی با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل بین المللی آن معاونت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی گزارشی از اقدام ها و نقش سازنده اصحاب رسانه در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و اعتلای معنونی و معرفی اربعین و ضرورت‌های هماهنگی و اطلاع‌رسانی از چارچوب‌های سیاست‌های ستاد ارائه داد.


آقای دکتر خوشرو با اشاره به مواجهه با بایکوت و تحریف رسانه‌های غرب با پدیده اربعین، به ضرورت شکستن این بایکوت و جلوگیری از تحریف این واقعه مهم و رساندن پیام نهضت بزرگ و الهی حضرت سیدالشهدا به جهانیان و استفاده از ظرفیت فعالان عرصه رسانه و خبر برای مقابله با جریان ها و اندیشه‌های انحرافی و تحریف‌های نهضت عاشورا در خصوص همکاری مشترک و نقش معاون مطبوعاتی در ایجاد همگرایی و هماهنگی و ارتقای اطلاعات اصحاب رسانه ارایه کردند.


دکتر سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اهمیت و نقش و جایگاه حرکت بزرگ اربعین و توجه به آن، بر ضرورت همکاری و اقدام‌های مشترک تأکید کردند و با استقبال از پیشنهاد همکاری مشترک در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی و اعزام اصحاب رسانه خواستار تشکیل کارگروهی مشترک برای پیگیری و اجرای برنامه ها شد. در سخنانی اظهار کرد: آمادگی داریم ضمن ثبت نام از خبرنگاران برای پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین، زمینه آموزش روزنامه‌نگاری ویژه برای این مراسم بزرگ را با همکاری ستاد اربعین فراهم کنیم.


او با بیان اینکه با توجه به حساسیت‌هایی که اخیرا در روابط ایران و عراق ایجاد شده به دنبال حضور هوشیارانه رسانه‌های موثر در این مراسم هستیم، افزود: معاونت مطبوعاتی آماده است تا با هماهنگی ستاد اربعین کشور، کارت خبرنگاری ویژه اربعین ٩٧ را برای رسانه‌های متقاضی حضور در این مراسم ارائه کند.


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی برای راه اندازی ستادی برای انجام فرایندهای ثبت نام، صدور کارت خبرنگاری ویژه اربعین و ارائه آموزش های لازم به خبرنگاران عازم تشکیل شود.


او تصریح کرد: در صورت آمادگی ستاد اربعین این امکان وجود دارد که خبرنگاران خارجی مستقر در ایران را نیز در قالب تیم خبری و تولید محتوا عازم مراسم اربعین در عراق کنیم.


| شناسه مطلب: 90424




اربعین



نظرات کاربران