سخنران بعثه در کربلا: حضرت زینب(س)  پیام رسان کربلا به جهانیان است

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس گفت قدرت بیان حضرت زینب کبری(س) در کوفه و شام، تأثیر سخنان ایشان در افشاگری فساد حکومت یزید و همچنین استدلال ها یشان در اثبات مظلومیت و حقانیت حضرت ابا عبدالله حسین (ع)، ایشان را به عنوان پیام  رسان کربلا به جهانیان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی ، حجت الاسلام والمسلمین عبدوس که در جمع زائران حسینی در حرم مطهر سید الشهدا(ع) در روز اول ماه محرم سخنرانی می کرد گفت؛ حضرت زینب(س) با کاروانی به ظاهر کوچک اما با قلب های بزرگشان در اوج آزادی و آزادگی برای نجات بشریت تلاش کرده و با بیداری اذهان در شکستن سلطه حکومت های یزیدی به موفقیت رسیدند.


وی از زینب کبری(س) به عنوان قهرمان صبر یاد کرد و افزود: صبر و استقامت حضرت زینب(س) نشانه ایمان قوی بوده و آثار استقامتشان در تحول جامعه بعد از عاشورا تا به امروز واضح و روشن است.


وی همچنین حضرت زینب (س) را زنی که همه داشته هایش  رادر مسیر ولایت گذشت  اشاره کرد وگفت: شهادت امام حسین (ع) و یارانش قسمت خون نهضت حسینی و حضرت زینب (س)، امام سجاد(ع) و سایر اسرا پیام رسانی را به عهده داشتند.


وی نقش حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا را بسیار پررنگ توصیف کرد و عنوان داشت: حضرت زینب (س) در حفاظت و اطاعت از امام سجاد (ع) به عنوان سرمایه امامت تلاش بسیاری انجام داد.


حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با بیان اینکه وجود چنین زنانی در عرصه تاریخ، افتخاری بزرگ برای اسلام به شمار می رود، اظهار داشت: قیامهای حضرت زینب(س) و سخنرانی های ایشان در تثبیت شخصیت زنان جامعه امروز تاثیربسزایی دارد، چرا این زنان در طول تاریخ ثابت کرده اند که زنان می توانند، بسیاری از ناممکن ها امکان پذیر سازند.


وی در پایان با تاکید بر اینکه، زنان مسلمان می توانند این بزرگ زنان تاریخ را به عنوان الگو و اسوه‏ی خویش قرار دهند، اذعان نمود: وجود چنین الگو هایی به زندگی ما فیض و برکت می بخشد و این فیوضات می تواند ما را در زندگی به سعادت و کمال برساند.


در پایان مراسم مداحی توسط حاج آقا رحیمی مداح اهل بیت (ع) برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران