آیت‌الله سعیدی:اصالت‌های اربعین باید حفظ شود

‌تولیت آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها موکب داری و پذیرایی از زائران اربعین را هنر ولایی و دینی توصیف کرد و گفت: اصالت‌های پیاده‌روی اربعین که حقیقت معرفت به امام حسین علیه‌السلام و قیام عاشوراست باید حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با ستاد اجرایی موکب 1080 حرم مطهر در پیاده‌روی اربعین جابر بن عبدلله انصاری را اولین زائر اربعین تاریخ عنوان کرد و اظهار کرد: تاریخ برای درس‌آموزی به زائران اربعین اخلاص، صفا و الگوی زیارت جناب جابر را بیان کرده است.


تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله هدف از موکب داری را تسهیل امور برای زائرین آیین پیاده‌روی اربعین توصیف کرد و گفت: اصالت‌های پیاده‌روی اربعین که حقیقت معرفت به امام حسین علیه‌السلام و قیام عاشورا است باید حفظ شود.


امام‌جمعه قم موکب داری و پذیرایی از زائران اربعین را هنر ولایی و دینی توصیف کرد و گفت: موکب‌داران از این هنر عاشورایی صیانت کنند.


آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که مواکب حدود و حقوق یکدیگر را حفظ کنند، اظهار کرد: اربعین امسال نیز مواکب گوناگونی از همه کشورها برادرانه به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد.


| شناسه مطلب: 90438




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران