مکه از زائران ایرانی خالی شد

با خروج آخرین کاروان های زائران ایرانی از مکه مکرمه از بامداد امروز این شهر از حجاج کشورمان خالی شد.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، ستاد عملیات حج 97 از پایان فعالیت ایستگاههای حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه خبر داد و افزود: با توجه به حداقل رسیدن حجاج کشورمان در این شهر از ساعت 21 شب گذشته (20 شهریورماه)  شیفت های ایستگاههای حمل و نقل درون شهری پایان یافت. 
بگفته ناصر حویزاوی جانشین معاون ستاد عملیات مکه تا عصر امروز (چهارشنبه) نیز باقیمانده  همکاران این ستاد و هیئت پزشکی حج که خدمات به زائران ارائه می کردند از مکه خارج     می شوند.
وی افزود: یک زائر ایرانی نیز که در بیمارستان سعودی بستری است به مدینه منوره منتقل خواهد شد. 
درگزارش دریافتی ازستاد مدینه منوره همچنین با اشاره به اینکه امروز 7968 زائر در شهر پیامبرحضور دارند ، آمده است: تا پایان امروز  با 13  پرواز 3474 زائراز فرودگاه مدینه به ایران منتقل می شوند. 
انتقال کاروان های مدینه بعد به شهر پیامبرهم پایان یافته است و کاروان هایی که پنج شب اقامت شان در مدینه به اتمام می رسد از طریق فرودگاه این شهر به ایستگاههای پروازی در ایران منتقل می شوند.
آقای اکبر رضایی رئیس ستاد مدینه دراین باره اظهار داشت: انتقال زائران به ایستگاههای پروازی ارومیه ، اهواز ، بوشهر، رشت، زنجان، بندرعباس ، کرمانشاه، زاهدان ، کرمان و مشهد دیروز به اتمام رسید. انتقال زائران به ایستگاههای اصفهان ، شیراز و همدان هم امروز به پایان می رسد و پرواز به مقصد ایستگاههای شیراز ، تهران ، بیرجند ، تبریز ، ساری و گرگان هم درحال انجام است. 
زائران ایرانی با پروازهای دو شرکت ایران ایر و سعودی به کشور بازگردانده  می شوند و طبق برنامه اعلام شده پرواز‌های برگشت زائران  تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد. 
گفتنی است امسال بیش از 86 هزار نفر از 19 ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی شدند.
 


| شناسه مطلب: 90443




ستاد مدینه حج97 مکه



نظرات کاربران