گردهمایی یاوران رسانه ای اربعین در مهرماه برگزار می شود

اولین جلسه نهادهای فرهنگی مرتبط با پوشش رسانه ای مراسم اربعین در محل کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این جلسه که با حضور رئیس کمیته فرهنگی-آموزشی، دبیر شورای راهبردی ستاد مرکزی اربعین و نمایندگان کمیته اطلاع رسانی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  معاونت فضای مجازی ستاد فرهنگی اربعین برگزار شد حاضران به بحث و بررسی در مورد لزوم برگزاری  نشست های تبیین سیاست ها و راهبردهای ستاد مرکزی برای فعالان رسانه ای کشور پرداختند.


معاون رسانه ای کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد مرکزی اربعین در انتهای این جلسه گفت:  حاضران به اجماع بر ضرورت تلاش برای پوشش رسانه ای با کمیت و کیفیت بیشتر مراسم اربعین حسینی تأکید کردند و  جهت تحقق آن، برگزاری گردهمایی فعالان رسانه ای اربعین و کارگاه آموزشی متناسب را لازم دانستند.


خوشرو در ادامه بیان کرد: کارگاه های آموزشی مستند سازی ، پوشش خبری، عکاسی و فضای مجازی مواردی هستند که مقرر شد جهت تشریح سیاست ها، اقتضائات و الزامات فعالیت در این زمینه ها در مراسم اربعین حسینی جلساتی با استفاده از اساتید مجرب کشور برگزار شود.


معاون رسانه ای کمیته فرهنگی اربعین از تلاش بخش های مختلف این کمیته برای تدوین جزوات آموزشی شامل سیاست ها و محتوای لازم برای استفاده در انواع رسانه ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که گواهینامه گذراندن این دوره ها برای فعالان رسانه ای صادر و منجر به اخذ ویزای رایگان برای ایشان نیز بشود.


وی درباره نحوه شرکت فعالان رسانه ای در این گردهمایی و کارگاه ها گفت: مقرر شد که این گردهمایی در مهرماه برگزار شود که پس از تعیین زمان دقیق ، فراخوانی جهت ثبت نام کلیه فعالان رسمی و غیر رسمی در زمینه پوشش رسانه ای مراسم اربعین حسینی اعلام خواهد شد.


| شناسه مطلب: 90459




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران