ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با موضوع شعارهای پیشنهادی و تعیین شعار اربعین97 برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، عصر یکشنبه 25 شهریور با موضوع شعارهای پیشنهادی و تعیین شعار اربعین97 در محل حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.
براساس این گزارش، در این جلسه افزون بر تعیین شعار اربعین 97، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان‌ها و نهادها، معاونت‌ها و کارگروه‌های حوزه فرهنگی و آموزشی اربعین ارائه شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی در این نشست ضمن قدردانی از حضور فعال همه نهادهای فعال در حوزه اربعین، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد مرکزی اربعین ارائه کرد و خواستار همکاری و هم‌افزایی بیشتر در این زمینه شد.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از ارائه بیش از سی شعار پیشنهادی برای مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: این شعارها به زودی در شورای راهبردی اربعین تصویب و به صورت رسمی اعلام خواهد شد تا همه نهادها از این شعار به صورت مشترک استفاده کنند.
وی از امضای تفاهم‌نامه میان ایران و عراق برای اعزام زائران ایرانی به عراق در مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم که در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، موضوع ویزا بود که قرار شد مبلغ هزینه ویزا به صورت ریالی پرداخت شود؛ اما مقدار آن به زودی مشخص و اعلام می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی خاطر نشان کرد: هم‌اینک‌ برای اعزام زائران با مرزها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، همه بخش‌های برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.هنگ باشیم.
همچنین در این جلسه امیر مرادی مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین بر اهمیت کار فرهنگی در اربعین تاکید کرد و گفت: موضوعات فرهنگی از اصلی‌ترین موضوعات در ستاد مرکزی اربعین است و در الویت قرار دارد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین همکاری داشته باشند تا بتوانیم با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی را به خوبی پیش ببریم.
مرادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات زیرساخت‌ها را در مرزها فراهم کرده‌ایم، ولی باید همه مجموعه‌ها با هم هماهنگ باشند.
در ادامه این جلسه هر یک از سازمان‌ها و نهادها، معاونت‌ها و کارگروه‌های حوزه فرهنگی و آموزشی اربعین فعالیت‌ها و اقدامات خود را ارائه کردند.
  در این جلسه افرادی به نمایندگانی از سازمان بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوز‌ه‌های علمیه، مسجد مقدس جمکران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد مرکزی اربعین، کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد مرکزی اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات، سازمان حج وزیارت، تشکل‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم‌الاوصیاء، قرارگاه نور بسیج دانشجویی، ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری حضور داشتند.


| شناسه مطلب: 90516




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران