روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد

روایتگری مصور واقعه عاشورا در خیمه گاه حسینی برگزار شد

مراسم روایتگری مصور عاشورا با اجرای حجت الاسلام غلامرضایی از راویان بعثه مقام معظم رهبری در خیمه گاه حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم روایتگری مصور واقعه عاشورا پیش از ظهر امروز مطابق هر روز از سوی بعثه مقام معظم رهبری در محل خیمه گاه اباعبدالله برگزار شد.


در این مراسم که ده ها نفر از زائران ایرانی از شهرهای مختلف ایران حضور داشتند، حجت الاسلام محمدحسین غلامرضایی راوی و کارشناس مسؤول واحد فرهنگی بعثه رهبری به اجرای برنامه پرداخت.


یادآور می شود، راوی در این برنامه حرکت امام حسین(ع) از مدینه به سمت مکه و از مکه به سمت سرزمین کربلا را به صورت پاورپوینت و با شیوه ای نو مطرح می کند و در این بین به بیان اهداف قیام امام حسین(ع)، سیره و منش اصحاب یاران امام حسین(ع) و مسائل روز جامعه می پردازد.


اصل روایتگری ایده و الهام گرفته از حضرت زینب(س) است که ایشان راوی واقعه کربلا بودند و در هر جا و زمانی که فرصت پیدا می کردند، واقعه کربلا را تشریح می کردند.


روایتگری در طول واقعه کربلا بروز و ظهور داشته است و امروز نیز به دلیل آنکه شاید روحانیون و مداحان کاروان های اعزامی به جهت کمبود زمان نتوانند نکات مهم پیرامون واقعه کربلا را مطرح کنند و یا زمینه و امکانات لازم را نداشته باشند، تصمیم بعثه مقام معظم رهبری بر آن شد تا بصورت یکپارچه برنامه ای عمومی را ویژه کاروان های ایرانی در خیمه گاه حسینی برپا کند و دو روایتگری را نیز ویژه کاروان های دانشجویی اجرا کند.


گفتنی است، در پایان این مراسم نیز یکی از مداحان بعثه مقام معظم رهبری به نوحه سرایی و مداحی می پردازد که در این مراسم آقای رحیمی از مداحان استان اصفهان به مرثیه سرایی و قرائت اشعار سینه زنی پرداخت.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران