ثبت ۲۹ هزار موکب حسینی درکربلا

رئیس بخش شعائر و موکب های حسینی در عراق و جهان اسلامی وابسته به آستان های مطهر حسینی از ثبت بیش از ۲۹ هزار موکب حسینی در بخش شعائر و موکب های حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از سایت رسمی عتبه حسینی، رئیس بخش شعائر و موکب های حسینی در عراق و جهان اسلامی وابسته به آستان های مطهر حسینی و عباسی اعلام کرد: تعداد موکب ها و هیات های حسینی ثبت شده در پایگاه داده های این بخش مرز ۲۹ هزار موکب را رد کرده است که برخی از آنها موکب عزاداری و برخی خدمات رسانی از داخل و خارج عراق هستند.


حاج نعمة السلمان افزود : این بخش در چارچوب اقداماتی که به آن محول شده است، فعالیت تمامی موکب های حسینی شرکت کرده در مناسبات دینی مختلف از جمله زیارت های میلیونی همچون زیارت کربلا را ساماندهی می‌کند.


وی همچنین گفت : بر اساس رده بندی که این بخش در مورد موکب ها انجام داده است، در اربعین گذشته بیش از ۱۰ هزار موکب حسینی شرکت کردند و ۲۲ کشور خارجی نیز با ۱۵۶ موکب حسینی در زیارت اربعین شرکت نمودند و این بخش به تمامی این موکب ها معرفی نامه داده و پایگاه اطلاعاتی الکترونیک کاملی را از آنها در اختیار دارد.
السلمان همچنین گفت: این بخش دست به تلاش های فوق العاده ای با ایجاد نمایندگی ها در بیشتر استان ها زده است که تعداد این نمایندگی ها به ۹ نمایندگی می‌رسد. این بخش همچنین ۱۶۰ واحد را برای شعائر حسینی در شهرستان ها و ناحیه ها ایجاد کرده است. این نمایندگی ها باعث کاستن بار مالی و کاهش تلاش های اضافی صاحبان موکب های حسینی در مراجعات اداری و سازمانی شدند.




نظرات کاربران